خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان البرز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۵۸

مدیرکل ارشاد البرز از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در هفته قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، علی خیلدار عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره برگزاری هفته قرآن و عترت این استان اظهار داشت: پس از اعلام آمادگی این اداره کل برای برگزاری هفته قرآن و عترت با پیگیری و جلسات متعددی که با مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی داشتیم منجر به امضاء تفاهم‌نامه برگزاری هفته قرآن و عترت فی‌مابین معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل شد.

وی افزود: کارهای مقدماتی شروع و در حال انجام و پیگیری است از جمله کارهای که دراین هفته انجام خواهد شد رونمایی از پوستر هفته قرآن وعترت استان البرز است که روز چهار شنبه ٩٦/٩/٨ ساعت ١٠ صبح در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولین استانی و شهری برگزار خواهد شد.

خیلدار با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت استان البرز برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت اجرا می شود از جشنواره شعر و داستان، پایان‌نامه هنرهای تجسمی شامل «نقاشی، تذهیب، خوش‌نویسی» هنرهای نمایشی شامل«نمایش خیابانی، تعزیه» جشنواره فیلم کوتاه، «مستند، فیلم نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، نمایش نامه‌خوانی» تلاوت شامل« قرائت برادران و خواهران، حفظ ١-٥ جزء افراد زیر ١٥ سال خواهران وبرادران، حفظ٢٠-١٥ جزء برادران، حفظ ٣٠-١٥ جزء خواهران، حفظ کل قرآن برادران، آواء و نغمات دینی شامل«سرود و نغمه های بی آهنگ» کارگاه‌های عملی و آموزشی، تکریم از پیشکسوتان قرآنی، خرید و توزیع ٢٠٠٠جلد قرآن کریم، یادواره شهدا و برپایی نمایشگاه به عنوان برنامه‌های این هفته نام برد.

خیلدار افزود: در برگزاری هفته قرآن و عترت از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی از جمله: استانداری استان البرز، اداره کل تبلیغات استان، سازمان صداوسیمای استان، اداره‌کل بنیاد شهید استان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و... برای ارتفاع کمی و کیفی برنامه استفاده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: ان‌شاالله با اجرای برنامه‌های متنوع بتوانیم قدم مثبتی برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز