خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز خواستار شد:

لزوم توجه بیشتر دولت به پتانسیل‌های اقتصادی البرز

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۸۹۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت:پتانسیل های قابل توجه البرز در حوزه اقتصادی همراهی بیشتر دولت را در تخصیص اعتبارات می طلبد.

به گزارش ایلنا از کرج، زهرا عربشاهی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار این استان در  سالن شهدای دولت برگزار شد با اشاره به اینکه  البرز به لحاظ وسعت کوچکترین استان کشور است اما در ردیف پرجمعیت ها قرار دارد اظهار داشت: پس از تهران بالاترین تراکم جمعیتی را در این استان شاهد هستیم .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز با اشاره به اینکه دولت به رغم مشکلات مالی همراهی خوبی با البرز در تخصیص اعتبارات دارد تاکید کرد: پتانسیل های قابل توجه البرز در حوزه اقتصادی همراهی بیشتر دولت را می طلبد.

وی با اشاره به  پروژه های ملی استان البرز خاطرنشان کرد: پروژه بزرگراهی شهید همت از جمله این طرح هاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عربشاهی با اشاره به مشکلات استان البرز در بخش ساختمان ادارات ابراز امیدواری کرد با تاکید استاندار البرز و نگاه ویژه رئیس سازمان برنامه ریزی کشور  این مشکلات مرتفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز سپس به ارائه آمارهایی از استان پرداخت و خاطرنشان کرد:از لحاظ آمار سوادآموزی در جایگاه دوم کشور قرار داریم و همچنین رتبه پنجم کشور در تولید ناخالص داخلی به استان البرز اختصاص دارد.

وی خواستار توجه بیشتر به زیرساخت های فرهنگی استان شد و با تاکید بر تراکم بالای جمعیتی در البرز خاطرنشان کرد:در تعداد کتابخانه ها در رتبه 21 کشور،در تعداد سینما رتبه 11 و در نفوذ اینترنت در جایگاه سوم کشور قرار گرفته ایم.

وی وجود 9 شهرک صنعتی با سه هزار و 200 واحد تولیدی را ظرفیتی ویژه برای استان البرز دانست و بیان داشت:منطقه اقتصادی پیام و نزدیکی به تهران فرصت های خوبی به شمار می رود که باید هرچه بیشتر از آنها برای توسعه البرز بهره برد

عربشاهی با خوب ارزیابی کردن ظرفیت استان در امور تولیدی و کشاورزی تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کمبود آب بر اثر انتقال بخش عمده آب سدهای استان به مناطق دیگر از مشکلات این استان به شمار می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز