خبرگزاری کار ایران

استانداری البرز:

اوقاف امانتدار خوبی برای موقوفات مردمی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۷۰

استاندار البرز با اشاره به اینکه کار اوقاف نگه‌داری از موقوفات است،گفت: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و بنوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری سازمان اوقاف و امور خیریه استان ضمن تسلیت به مصیبت دیدگان زلزله کشور گفت: شب گذشته به صورت سرزده در بیمارستان تأمین اجتماعی حضور پیدا کردم و شاهد خدمات ارزنده کادر پزشکی و درمان برای بهبود آسیب دیدگان زلزله غرب کشور بودم.
نجفی با تأکید بر اینکه باید مصدومان آسیب دیده در این حادثه را برای بهبود هر چه سریعتر کمک کرد تصریح کرد: استان البرز  در این زمینه خوب وارد میدان شد و به‌رغم اینکه استان معین در زلزله اخیر نبود، با کمک‌های مردمی توانست نقش آفرین این حرکت اجتماعی و خودجوش باشد.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه کار اوقاف نگه‌داری از موقوفات است،گفت: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و به‌ نوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.
 نجفی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی خاطرنشان کرد: انس و الفت با قرآن بسیاری از ضربه ها و هجمه های فرهنگی را کاهش می هد بنابراین چنین امکان مذهبی می توانند نقش خطیری در ترویج علوم قرآنی بین اقشار مختلف داشته باشند.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز گزارشی از وضعیت موقوفات و امامزادگان استان ارائه داد.
در استان البرز 85 بقاع متبرکه وجود دارد که از جمله آنها می توان به بقاع امامزاده حسن (ع) در مرکزیت کرج، امامزاده طاهر(ع) و امامزاده محمد(ع) اشاره کرد. وجود یک هزارو 565 موقوفه در استان و جمع آوری بیش از یک میلیارد اجرای نیت واقف از شاخصه های استقرار این اماکن متبرکه در البرز است.
بنابراظهارات مدیرکل اوقاف و امور خیریه سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از وقوف مردمی صرف کمک به مساجد و مصلی های این استان شده است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز