خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌ملی استاندارد در کرج مطرح کرد:

لزوم توسعه استاندارد حلال در صنایع مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۰۳۸

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اشتیاق سرمایه‌گذاری بسیاری از کشورها در حوزه تجارت و صنعت حلال در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، نیره پیروز بخت، امروز در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان‌ملی استاندارد ایران در کرج ، با اشاره به اینکه در سال های اخیر حساسیت بالایی در حوزه کشورهای اسلامی و استاندارد حلال مطرح شده است، گفت: در این راستا ایران به عضویت سازمان استاندارد حلال و اندازه شناسی کشورهای اسلامی درآمده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تدوین استاندارد حلال در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی صورت گرفته است، افزود: با تلاش آیت الله حسن عالمی عضو هیات حلال سازمان کنفرانس اسلامی و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیش از 98 درصد این استاندارد با فقه شیعه جعفری انطباق دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه گردش مالی تجارت و حوزه صنعت استاندارد حلال در سطح کشورهای اسلامی سالانه رقمی بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد دلار پیش بینی می شود، بر لزوم افزایش سطح نقش آفرینی ایران در این صنعت تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاری بسیاری از کشورها در حوزه تجارت و صنعت حلال و با بیان این که از مجموع 33 کشور اسلامی تنها 13 کشور عضو هیات مدیره سازمان استاندارد حلال و اندازه شناسی هستند گفت: تجارت در این حوزه سودآوری بالایی را به همراه دارد از این رو بسیاری از کشورهای غیراسلامی هم علاقه مند به فعالیت در این بخش هستند که این مهم لازم است مورد توجه فعالین اقتصادی کشور قرار گیرد.

پیروز بخت در ادامه با اشاره به لزوم توسعه صنعت و تجارت حلال در کشور افزود: بحث استاندارد حلال در حوزه های دیگر نظیر نساجی، صنایع و گردشگری، مورد توجه قرا گرفته که در این بین بحث گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه صورتجلسه گردشگری حلال به امضا و تصویب هیات وزیران رسیده است و طبق بررسی های صورت گرفته، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز واجد شرایط اخذ علامت استانداردحلال شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز