خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در کرج

دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی مورد توجه جهانیان است

معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشمندان کشور در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذاری و خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایلنا در البرز، وحید احمدی امروز، در آیین تجلیل از فتح‌الله مضطرزاده استاد پیشکسوت پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با اشاره به منزلت و جایگاه علمی ایرانیان در طول تاریخ افزود: کشورهای مختلف برای دانشمندان ایرانی احترام ویژه قائل هستند و این بیانگر توانمندی علمی صاحبان علم و اندیشه در ایران است.

وی با اشاره به ضرورت توجه همیشگی به علم آموزی و کسب دانش خاطرنشان کرد: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم، فکر و اندیشه است که تمدن ساز است لذا ارتقا و حفظ جایگاه علمی کشور در عرصه‌های بین‌الملی می‌بایست همواره دنبال شود.

وی با بیان اینکه تلاش دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی در سطح کشور و جهان ستودنی است گفت:  به برکت همت و تلاش دانشمندان کشور اکنون به لحاظ علمی در سطح منطقه منطقه و جهان جایگاه قابل قبولی داریم و تاثیر گذارهستیم.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی  از جمله مراکز مستقل علمی و پژوهشی وزارت علوم است خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به اهداف برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، شاهد همکاری‌های گسترده این پژوهشگاه با مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات اجرایی بخش دولتی و بخش خصوصی و صنایع کشور هستیم.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه در چهار پژوهشکده انرژی، فناوری نانو، نیمه هادی‌ها و مواد سرامیک و  در ۱۲ گروه تخصصی مشغول به فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مرتبط با مواد و انرژی است گفت: گسترش علوم و تکنولوژی در زمینه‌های کاربردی،توسعه‌ای و بنیادی از طریق اجرای پروژه‌های مختلف از اهداف اصلی این مرکز علمی و تحقیقاتی است.

کد خبر : ۳۵۵۳۷۵