خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز:

صدور مجوز طرح توسعه شهری منوط به اخذ مصوبه از شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۸۱

به استناد قانون، تمام طرح های توسعه شهری، قبل از تصویب باید در صحن علنی شورا مطرح و بعد توسط شهرداری به مراجع، جهت تصویب ارائه شود که تا پیش از این، روند مذکور بدون تأیید شورای شهر و مصوبه انجام می شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز صدور مجوز طرح توسعه شهری را منوط به اخذ مصوبه از شورای شهر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی در سومین جلسه بررسی پرونده طرح تفصیلی استان البرز که با حضور روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران و با محور اصلی بررسی مشکلات طرح های جامع مصوب شهرهای البرز و رسیدگی به روند تهیه طرح های تفصیلی شهرها در استانداری البرز برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائل مبتلابه استان در حوزه مباحثشهری به موضوع صدور پروانه ساخت پس از تکمیل و اعلام قرارگیری در خارج از محدوده شهری باز می گردد که در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: طرح جامع شهری فعلی، کوچکتر از طرح های مصوب است، بدان معنا که براساس مختصات هر شهر، پروانه و مجوز ساخت صادر می شود؛ بعضاً در مواقعی شاهد آن هستیم که هنگام صدور پایان کار اعلام می شود که بنای احداثشده در خارج از محدوده بوده است و این امر یکی از مشکلات شهرهای کوچک بشمار می رود که رسیدگی به این امر در دستور کار پیگیری قرار داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز همچنین با تأکید بر اینکه صدور مجوز طرح توسعه شهری منوط به اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر است، در این رابطه تصریح کرد: به استناد قانون، تمام طرح های توسعه شهری، قبل از تصویب باید در صحن علنی شورا مطرح و بعد توسط شهرداری به مراجع، جهت تصویب ارائه شود که تا پیش از این، روند مذکور بدون تأیید شورای شهر و مصوبه انجام می شد.

معصومی غیر واقعی بودن طرح های پیشنهادی در ساخت شهرها، نسبت به وضع موجود را نیز از دیگر موضوعات طرح شده در نشست بررسی طرح تفصیلی استان عنوان کرد و گفت: روند تعیین تکلیف این طرح ها که آیا به تأیید شهرداری رسیده است یا خیر؟ در جلسه در دستور کار بررسی و رسیدگی قرار داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر الزامی نمودن در ایجاد دفتر ثابت در محل خدمت، از سوی مهندسین طرح های تفصیلی در شهرها، افزود: مهندسین ناظر موظفند، در هر شهری که مشغول به تهیه طرح تفصیلی هستند، نسبت به ایجاد دفتر ثابت در محدوده کاری خود اقدام نمایند.

همچنین رسیدگی به نامه های کمیسیون ماده ۵ و بررسی مغایرت های موجود در طرح های شهری، بر اساس نقشه های بروز شده نیز به عنوان دیگر موضوعات مهم در دستور کار این شورای مشورتی قرار گرفت.

معصومی در پایان تداوم تشکیل نشست بررسی طرح تفصیلی شهرهای استان را گامی مهم در رفع مشکلات مردم استان البرز قلمداد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز