خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

لزوم توسعه فرهنگی استان تازه تأسیس البرز

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۷۰

به موازات توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، می‌بایست با نگاه ویژه به مقوله فرهنگ و هنر، شاهد توسعه فرهنگی نیز در این استان تازه تأسیس باشیم.

استاندار البرز در آیین اختتامیه جشنواره عکس طبیعت استان البرز با اشاره به ظرفیت های غنی فرهنگی و حضور هنرمندان به‌نام عرصه ملی در این استان تصریح کرد: باید امکانات و زیرساخت های فرهنگی به نوعی فراهم باشد که هنرمندان سودای کوچ به پایتخت را در سر نپرورانند و در همین استان فعالیت فرهنگی و هنری داشته باشند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس طبیعت استان " سرو " که در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور " علی جنتی وزیر فرهنگ و اسلامی "، معاونان، مشاوران، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد، ضمن خیر مقدم ویژه به وزیر ارشاد، با توصیفی از ویژگی های البرز، این استان تازه تأسیس را معرفی کرد و اظهار داشت: استان جدید الولاده البرز با شش شهرستان و وسعت کم نسبت به ۳۰ استان کشور، مجموعه ای از ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی را در خود جای داده است که شاید تا کنون آنگونه که باید و شاید دیده نشده است.

وی یادآورشد: از ارتفاعات سربه فلک کشیده کوهستان ها، هوای فرح بخش و طبیعت زیبای تابستان های البرز با حیات وحش بکر، زمستان های برفی البرز در پیست اسکی دیزین تا دشت و کویر، با آب و هوایی معتدل و.. همه و همه شرایطی منحصر به فرد با آب و هوایی معتدل را برای این استان فراهم آورده است.

طهایی، با اشاره به اینکه نزدیکی البرز به پایتخت دیگر شاخصه منحصر به فرد این استان محسوب می شود، افزود: مجاورت این استان، با استعدادها و ظرفیت های غنی طبیعی اگر به سایر نقاط معرفی شود، این استان را به یکی از بهترین مناطق گردشگری در کشور مبدل خواهد ساخت.

استاندار البرز همچنین از تنوع فرهنگ ها به‌عنوان رنگین کمانی از اقوام یاد کرد و با بیان اینکه استان البرز بالاترین نرخ رشد مهاجر پذیری را نیز در کشور دارد؛ افزود: ترکیب جمعیتی از فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها در این استان، رنگین کمانی از اقوام را در البرز گرد هم آورده، به‌نوعی که مقام معظم رهبری به جهت همین تنوع فرهنگی، کرج را ایران کوچک نام نهاده اند.

وی افزود: تکثر و تعدد فرهنگی در البرز می تواند الگویی بی بدیل در انسجام فرهنگی کشور به‌شمار آید.

طهایی که در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان، مشاوران، هنرمندان و اهالی رسانه سخن می گفت، در محور دیگری از صحبت های خود البرز را مهد مراکز علمی و تحقیقاتی در کشور نیز نامید و گفت: تأسیس دانشگاه کشاورزی در سال ۱۳۱۳ پیش از شکل گیری دانشگاه تهران و وجود ۱۰ مرکز و سازمان تحقیقاتی و پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی در این استان، امروز البرز را به مهد کشاورزی در کشور مبدل ساخته است.

طهایی بیان کرد: به موازات توسعه فعالیت های علمی و تحقیقاتی می بایست با نگاه ویژه به مقوله فرهنگ و هنر شاهد توسعه فرهنگی نیز در این استان تازه تأسیس باشیم و هنرهای هفتگانه از ابعاد و مجراهای مختلفی به عرضه و نمایش گذاشته شود.

استاندار البرز در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور هنرمندان بنام کشوری در این استان هم اشاره کرد و گفت: در هنرهای هفتگانه، از نمایش و تئاتر تا تجسمی، نگارگری و… شاهد حضور هنرمندان سرشناس و ملی در البرز هستیم، هنرمندانی که بعضاً به جهت عدم وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای ادامه فعالیت مجبورهستند به استان همجوار خود تهران مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: اگر بسترها برای حضور هنرمندان در همین استان فراهم باشیم کمتر شاهد کوچک این قشر به پایتخت خواهیم بود.

استاندار البرز در پایان اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره عکس طبیعت و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این استان تازه تأسیس فتح بابی برای گسترش و تداوم فعالیت های فرهنگی و هنری خواند.

در آیین اختتامیه جشنواره عکس طبیعت البرز «سرو» از بین یک هزار اثر، بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده و ۵۳ هنرمند مورد تجلیل قرار گرفتند.

رونمایی از کتاب، عکس برگزیده، تمبر یادبود و همچنین بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان، پایان بخش این آیین به‌شمار می رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز