خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان کرج

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۰۸

یکی از مشکلات کلانشهر کرج، پیچ و خم های اداری برای جذب سرمایه گذار است که دستگاههای اجرایی می بایست با تسهیل چرخه اداری، بستر را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار فراهم کنند.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، یکی از مهمترین اولویتهای دولت تدبیر و امید است و دولت از طرح های پیشنهادی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در پروژه های اشتغال زا استقبال می کند.

به گزارش ایلنا در کرج، در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال کرج ۱۰ بند برای کاهش نرخ بیکاری کرج ابلاغ شد و معاون فرماندار کرج از مدیران شهرستان کرج خواست تا با ارسال پیشنهادات کارشناسی و تخصصی به دبیرخانه کارگروه، برای رفع مشکل بیکاری در شهرستان تلاش نمایند.

کوچکی، بندهای زیربنایی ابلاغی به ادارات شهرستان را شامل گسترش فعالیت واحدهای اقتصادی کوچک و مشاغل بومی(کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و فعالیتهای خدماتی، صنفی و صنعتی)، شناسایی و بررسی زیرساختهای لازم برای توسعه بنگاههای اقتصادی، کشف حلقه های مفقوده در اقتصاد شهرستان، تکمیل چرخه های اقتصادی موجود، بررسی مشکلات طرحهای نیمه تمام، شناسایی مشاغل و ظرفیتهای خالی شهرستان کرج و اهمیت بیشتر به مشاغل خانگی عنوان نمود.

معاون فرماندار کرج در ادامه ارایه طرح و راهکار برای آموزشهای مورد نیاز جهت توانمندسازی نیروهای کار، فعالسازی و توسعه کارگاهها و تلاش برای بازار یابی تولیدات داخلی را از دیگر مصوبات این کارگروه برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان البرز و شهرستان کرج و تاثیر آن در اشتغال زایی، گفت: یکی از مشکلات کلانشهر کرج، پیچ و خم های اداری برای جذب سرمایه گذار است که دستگاههای اجرایی می بایست با تسهیل چرخه اداری، بستر را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار فراهم کنند.

در این کارگروه همچنین پیرامون موضوعات اشتغال زندانیان و مشاغل خانگی بحثو تبادل نظر شد و دستگاههای اجرایی کرج به ارایه راهکار دراین زمینه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز