خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساوجبلاغ:

بهبود سطح منابع آبی و کشاورزی ساوجبلاغ در گرو اتمام سد انحرافی رودخانه کردان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۸۸

انتظار می‌رود با اتمام عملیات احداثاین سد، سالانه ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر به بالا آمدن سطح آبهای استان البرز کمک شود.

عملیات اجرایی طرح تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد در ساوجبلاغ با هدف استفاده از سیلاب رودخانه فصلی کردان از سال های قبل آغاز شده و تکمیل این طرح ملی نفعش عاید تمام کشاورزان ساوجبلاغ، نظرآباد وترمیم سفره های زیر زمینی خواهدشد.

به گزارش ایلنا در کرج، فرماندار ساوجبلاغ با بیان این مطلب گفت: این طرح که با اعتباری بالغ بر دو ونیم میلیارد تومان آغاز شده به صورت حوضچه‌ای اجرا می‌شود و برای اجرای آن آب بندی به ظرفیت ۱۲.۵ میلیون مترمکعب در مسیر رودخانه کردان ساخته می‌شود.

پالیزگیر در ادامه افزود: ظرفیت آب رسانی سالانه رودخانه کردان ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که بخشی از آن به مصرف کشاورزی و مابقی در دشت‌های شور جنوب منطقه رها می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: بخشی از سیلاب این رودخانه پس از ذخیره‌سازی در آب بند به شش حوضچه طرح تغذیه مصنوعی منتقل می‌شود.

وی افزود: این حوضچه‌ها هر کدام به وسعت شش هکتار در جنوب ساوجبلاغ ایجاد می‌شوند و در طول سال از آب پرمی‌شوند و با این کار سالانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت سفره‌های زیرزمینی افزوده می‌شود.

پالیزگیر گفت: انتظارمی رود با این عملیات سالانه ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر به بالا آمدن سطح آبها کمک شود.

فرماندارساوجبلاغ افزود: هم اکنون کار اجرایی در ۱۷ هکتار از مجموع ۴۰ هکتار آغاز شده است.

وی بخش دوم هزینه ها را از جرایم مربوط به امور آب دانست که حدود دو ونیم میلیارد تومان راشامل می شود.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان گفت: انظار داریم مسئولین امور آب به تسریع در ساخت این طرح ملی توجه کنند و گرنه با وضعیت بحرانی پیش روی مقدار ذخیره فعلی سفره های زیر زمینی را نیز از دست می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز