خبرگزاری کار ایران

در کارگروهی با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی کشور:

طرح ساماندهی جاده چالوس، در شورای ترافیک استان البرز پیگیری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۸۵

به منظور اجرای طرح ساماندهی جاده چالوس، کارگروهی متشکل از پلیس راه، راه و شهرسازی، فرمانداری و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تشکیل خواهد شد. / جدول زمانی ویژه طرح یک‌طرفه شدن جاده چالوس طی تفاهم نامه‌ای بین مسئولان استان و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به‌زودی اعلام می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، استان البرز بیش از ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای را بر دوش دارد و آغاز موج سوم سفرهای تابستانی خود، ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع را در شورای ترافیک استان می‌طلبد.

به گزارش ایلنا در کرج، علیرضا احمدی با بیان این مطلب در جلسه شورای ترافیک استان البرز افزود: توقف ۱۵ ساعته خودور‌ها طی تعطیلات اخیر در محورهای کرج - چالوس و کرج - قزوین و اخذ تدابیری به منظور مدیریت راه‌ها با اطلاع رسانی جامع به مسافران موج سوم سفر‌ها، از محورهای طرح شده در این نشست بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز به اقدامات انجام شده در محور کرج - چالوس نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در محور کرج - چالوس تعدادی از گارد ریل‌ها توسط راه و شهرسازی تعویض و آماده بهره برداری شده است که این به تنها کافی نیست و باید برنامه‌های جامع تری به منظور تسهیل در امر ترافیک در این محدوده داشت.

احمدی گفت: به منظور اجرای طرح ساماندهی جاده چالوس کارگروهی متشکل از پلیس راه، راه و شهرسازی، فرمانداری و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز تشکیل خواهد شد. ضمن اینکه جدول زمانی ویژه طرح یک طرفه شدن جاده چالوس هم طی تفاهم نامه‌ای بین مسئولان استان و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بزودی اعلام می‌شود.

وی افزود: در این جلسه، پیرامون راه اندازی بخشی از مسیر آزاد راه شمال از(تهران تا شهرستانک) نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت.

احمدی همچنین انجام مطالعات فنی مسیر جاده سبز و امکان سنجی آن از محور هشتگرد - طالقان به تنکابن را به عنوان دیگر موضوعات طرح شده در این نشست برشمرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بیان کرد: ساماندهی و بهسازی مسیرهای ارتباطی از محدوده شهرک خاتم تا دانشگاه خوارزمی نیز به عنوان یکی از مصوبات در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز موج سوم سفرهای تابستانی تصریح کرد: تدوین دستور العمل خدمات سفر از جمله موضوعاتی است که باید به صورت ویژه در شورای ترافیک استان تهیه و عملیاتی شود.

نصب دوربین‌های کنترلی آزاد راه، ساماندهی مسافران حاشیه آزاد راه کرج، راه اندازی ۱۶ پارکوم‌تر در محورهای اصلی شهر، بررسی آخرین وضعیت پروژه همت، اعلام گزارشی از دور دوم سفر‌ها و میزان استقبال مسافران از سوی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر محورهای جلسه شورای ترافیک استان به شمار می‌رفت.

جلسه شورای ترافیک استان البرز با محوریت بررسی موانع ترافیکی، مدیریت راه‌ها در موج سوم سفر‌ها، بستر سازی‌های در سفر مسیر جاده چالوس، بررسی آخرین وضعیت پروژه همت، راه اندازی بخشی از آزاد راه شمال کشور، نصب پارکوم‌تر در شهر کرج، پیگیری روند اجرای طرح جاده سبز و.. تشکیل شد که ضرورت تدوین بسته خدمات سفر در آستانه موج سوم سفرهای تابستانی حول محور مصوبات این نشست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز