خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، در شهرک‌های صنعتی استان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۱۱

۶۰ درصد مشکلات مردم البرز بیکاری جوانان است. / وضعیت اعتبارات استان مناسب نیست. / راه اندازی محور هشتگرد به طالقان مستلزم اعتبارات است. / شهرک‌های جدید صنعتی احداثشود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه عدم وجود زمین یکی از معضلات پیش روی شهرک‌های صنعتی در البرز است، اعلام کرد: در این استان نمی‌توان به سرمایه گذار گفت زمین نداریم باید وضعیت شهرک‌های صنعتی ساماندهی شود و شهرک‌های جدید راه اندازی شوند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی استاندار البرز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهدای روستاهای ناریان از توابع شهرستان طالقان(بالا طالقان) که ظهر جمعه برگزار شد، تاکید کرد: استان البرز با جمعیت ۲ و نیم میلیون نفر حدود ۴ سال پیش از استان تهران جدا شده و تبدیل به استانی مستقل شده است.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان ۴ ساله البرز چهار استاندار به خود دیده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های استان جدید التاسیس برقراری ثبات مدیریتی است که متاسفانه استان البرز در این حوزه با ضعف‌های رو به رو بوده است.

ثبات مدیریت برای تحقق خواسته‌های یک استان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدای تاسیس یک استان، بحث‌های استقرار سازمان‌ها و استقلال ادارت مطرح است، ادارتی که وجود نداشته‌اند باید به سرعت تاسیس شوند و ادارت شهرستانی باید به ادارت کل استانی تبدیل شوند و همچنین بحثتجربه مدیران برای سکانداری ادارت مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار البرز بیان کرد: با تاسیس یک استان، اعتبارات ویژه در نظر گرفته می‌شود و با دریافت ردیف ملی، استان راه اندازی می‌شود.

مهندس طهایی با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی مجموعه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، و ثبات مدیریت در صدر جدول تحقق خواسته‌های یک استان قرار دارد، اعلام کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولت کاهش پیدا کرده است اینجانب چهارمین استاندار این استان تازه تاسیس هستم و شرایط اعتبارات نیز گویای بسیاری از مسائل است.

این مسئول یادآور شد: برای تحقق اهداف کلان در این استان و برای دستیابی به توسعه پایدار باید همه دست به دست هم دهند تا کار‌ها هر چه سریع‌تر به پیش رود.

طهایی با اشاره به مسئولیت‌های ۲۵ ساله خویش در استان‌های مختلف یادآور شد: تجربه‌های خودم را مدیون انقلاب هستم، این تجربه‌ها را در طبق اخلاص می‌گذارم و از مسئولان و مردم می‌خواهم که در این راه یاری‌ام کنند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند که یک دست صدا ندارد و همه باید با هم و دست به دست هم در مسیر توسعه گام برداریم.

طهایی گفت: در روز معارفه خود گفتم «هر چقدر تجربه هم که داشته باشم باز دست همکاری و همدلی به سوی مردم، نخبگان و همه کسانی که سرنوشت البرز برایشان عزیز است دراز می‌کنم».

این مسئول بیان کرد: اگر کسی ادعا کند که احتیاج به مشورت ندارد با مشکل مواجه خواهد شد چرا که در هر زمینه‌ای نیاز به مشورت احساس می‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم با استفاده از امکانات ملی و همچنین کشف استعدادهای استان البرز در مسیر توسعه بلند‌تر گام برداریم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه دوشنبه هر هفته ملاقات مردمی دارد، یادآور شد: پس از ورودم به استان البرز و پس از مطالعات و بررسی‌های فراوان بزرگ‌ترین مشکل استان را بیکاری و وضعیت اشتغال جوانان دیدم به طوری که در ملاقات‌های مردمی ۶۰ درصد مشکلات مراجعه کنندگان بیکاری جوانان است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در البرز آماده‌اند باید زمینه را برایشان فراهم کنیم.

طهایی با اشاره به اینکه بانک‌های جهانی از پرداخت وام و تسهیلات به ایران خوداردری می‌کنند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از منابع مالی در اختیار بانک‌های ما است، به همین منظور بانک‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند، چرا که به ازای فعال شدن هر واحد تولیدی، کشاورزی و صنعتی جوانان مشغول به کار خواهند شد.

طهایی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی با مشکل عدم وجود زمین مواجه هستند، در البرز نمی‌شود به سرمایه گذار گفت زمین نداریم و شهرک‌های صنعتی پر شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید وضعیت شهرک‌های صنعتی ساماندهی شود و شهرک‌های جدید راه اندازی شوند.

وی در رابطه با مشکلات مردم طالقان گفت: شهرستان طالقان با داشتن آب و هوای خوب یکی از استعدادهای استان البرز است که مشکلاتی نیز دارد، به علت کوهستانی بودن در حوزه راهداری با مشکلاتی مواجه است.

استاندار البرز در پایان اضافه کرد: قرار بر این است که با احداثجاده میان هشتگرد و طالقان فاصله با مرکز استان کم شود ولی متاسفانه این محور نیاز به حفر تونل دارد و این موضوع نیز مستلزم اعتبارات است امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این مشکل هم حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز