خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

تقویت زیرساخت های فرهنگی استان نیازمند مشارکت خیرین است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۱۱

توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین نشریات وروزنامه های استان ضروریست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بر ضرورت توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین نشریات وروزنامه های استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط مجوعه فرهنگ و ارشاد طی شش ماه گذشته گفت: از زمان قبول مسئولیت در مجموعه فرهنگ و ارشاد تا کنون علی رغم وجود مشکلات و محدودیت های مالی و اعتباری فعالیت های مناسبی در خصوص تقویت زیر ساخت های فرهنگی استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد طی این مدت برگزاری جشنواره تئاتر و فیلم فجر، برگزاری نمایشگاه کتاب استانی، بازدید از پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر، بازدید مستمر از نشریات و خبرگزاری های استان، برگزاری نشست صمیمی با مدیران موسسات فرهنگی و هنری، توزیع ۵۰میلیون تومان کتاب بین ادارات و دستگاه های استان، افتتاح اولین نگارخانه استاندارد شهرستان کرج، افتتاح مهمان سرای اداره کل و… را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این با راه اندازی واحد بازرسی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی این مدت از ۷۴۱ موسسه فرهنگی - هنری، ۷۱ موسسه سینمایی - هنری، ۲۴ دفتر مطبوعات و ۱۳۵کیوسک مطبوعاتی بازدید به عمل آمده است.
وی افزود: بازدید از مراکز و موسسات فرهنگی جزء برنامه های مستمر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در فواصل زمانی مشخص انجام می شود.

کاشانی در ادامه به برنامه های آتی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال برنامه های متنوعی در دستور اجرا قرار گرفته که از میان آنها می توان به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان، نمایشگاه قرآن و عترت، افتتاح سینما تئاتر استان، برگزاری نهضت کتابخوانی رضوی، همایش شاخص های فرهنگی در مدیریت جهادی و برگزاری انتخابات سراسری خانه مطبوعات اشاره کرد.
حسینی کاشانی تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری جشنواره رسانه و مطبوعات نیز در دستور کار معاونت فرهنگی، مطبوعاتی این اداره کل قرار گرفته که همزمان با سالروز بزرگداشت روز خبرنگار برگزار می شود.

این مسئول ابراز کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را مطابق با ضوابط اعلام شده در فراخوان این جشنواره به دبیرخانه مربوط ارسال کنند تا پس از بررسی منتخبین مشخص شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در مرحله اول چهل نفر از کسانی که بهترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند انتخاب و در مراسم اختتامیه بین آنان نیز مسابقه ای برگزار می شود و در نهایت هشت نفر به عنوان برترین های این جشنواره معرفی و با اهدای لوح و جایزه نقدی از آنان تقدیر می شود.

وی اظهار کرد: با دستورالعمل های ارسال شده از وزارت فرهنگ و ارشاد بنا شده در توزیع آگهی های دولتی از نشریات محلی حمایت بیشتری صورت بگیرد و بیشتر منابع مالی اختصاص یافته به این حوزه به سمت نشریات محلی سوق داده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت تعامل و مشارکت خیرین برای ارتقای زیرساخت های فرهنگی استان نیز اشاره کرد: با توجه به محدودیت های منابع اعتباری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مشارکت خیرین در بحثساخت فضاهای فرهنگی و هنری می تواند زمینه ساز توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان البرز را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز