خبرگزاری کار ایران

مدیر کل روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی در گفتگو با ایلنا:

حضور هیئت های علمی دانشگاه های معتبر دنیا در کشور شدت یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۶۹۲

متاسفانه در دولت قبل هرچه تلاش کردیم تا بتوانیم به یک تعامل کارساز و پویا با دانشگاه های معتبر دنیا دست یابیم به دلیل وجود سدی به نام تحریم ها نتوانستیم به این مهم دست یابیم / مباحثعلمی نباید فدای سیاست زدگی شوند.

رفت و آمد هیئت های علمی دانشگاه های معتبر دنیا که در دولت قبل تقریبا متوقف شده بود خوشبختانه در دولت جدید تشدید یافته است.

مدیرکل روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرج بیان داشت: اخیرا دانشگاه خوارزمی پذیرای هیئت های علمی از چند دانشگاه برتر دنیا بود که امیدواریم این دیدارها خروجی های مناسبی را برای برای این دانشگاه و جامعه علمی کشور به دنبال داشته و فتح بابی برای حضور پویاتر و موثر درعرصه های بین المللی و تعامل هرچه بهتر با مراکز علمی و دانشگاهی دنیا باشد.

قربانی در ادامه با بیان این مطلب که اخیرا جلسه ای در وزارت علوم با محوریت تعامل هر چه بیشتر علمی با دانشگاه های معتبر دنیا برگزار شد گفت: متاسفانه در دولت قبل هرچه تلاش کردیم تا بتوانیم به یک تعامل کارساز و پویا با دانشگاه های معتبر دنیا دست یابیم به دلیل وجود سدی به نام تحریم ها نتوانستیم به این مهم دست یابیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مباحثعلمی نباید فدای سیاست زدگی شوند اظهار داشت: دیپلماسی علمی و داشتن تعاملات مناسب و هدفمند با مراکز معتبر علمی دنیا می تواند نقش بسزایی در تشنژزدایی و کاهش تقابل، بین کشورهای دنیا ایفا کند.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه خوارزمی ادامه داد: متاسفانه و یا خوشبختانه همواره مراکز علمی و دانشگاهی سایه سیاست دولت ها را بالای سر خود احساس می کنند که این موضوع بعضا در دولت های گذشته به نفع جامعه علمی کشور تمام نشده است.

وی در پایان با ابراز خرسندی از جهت گیری وزارت علوم در تعامل هرچه بهتر با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی دنیا اعلام داشت: در اختیار گذاشتن استاد مطالعاتی برای دوره دکترا، تبادل دانشجویان و تقبل هزینه اقامت دانشجویان در این دوره، دسترسی آسان و قبول دانشجویان ایرانی به منظور گذراندن تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف و خاص، برگزاری دوره های دکترای مشترک و پروژه های علمی مشترک، تربیت استادان در رشته های تخصصی و راه اندازی کرسی های ایرانشناسی و حضور موثر در صحنه های بین الملی، می تواند ره آورد تعاملات جدید علمی و پژوهشی با این مراکز در دنیا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز