خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در گفتگو با ایلنا:

«نمایندگان کرج» منافع کلان استان را قربانی مسائل سیاسی نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۱۲

مصوبات شورای شهر در جهت گیری و رشد و توسعه شهری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. / در حال حاضر نمایندگان کرج، حلقه مفقوده مدیریت این کلانشهر هستند. / نمایندگان کرج با موضع‌گیری‌های مدبرانه، به روند رو به رشد توسعه استان کمک کنند.

ایلنا: نمایندگان کرج، به‌جای تقابل، با موضع گیری‌های مدبرانه، به روند روبه رشد توسعه استان کمک کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرج، گفت: مولفه‌های مختلفی در رشد و تعالی استان البرز دخیل است و برای تحقق این مهم، همه نیروهای بالقوه و بالفعل استان باید بسیج شوند.

مجید سریزدی در ادامه با بیان این مطلب که هم‌اکنون استان البرز جزو پر تلاش‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین استان‌های کشور در هدف گذاری، اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ایست افزود: متاسفانه در طول ۸ سال گذشته توسعه کلان شهر کرج به دلیل اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای و بعضا سیاسی و به تبع آن حاشیه‌های فراوان، دچار عقب افتادگی و خسران‌های شدیدی شده است.

وی در ادامه کندی روند قطار شهری کرج را در طول سال‌های گذشته، مصداق بارزی بر این مدعا دانست و اظهار داشت: اجرای پروژه‌های کلانی مثل قطار شهری کرج که علاوه بر بودجه‌های عمرانی شهرداری، نیازمند اختصاص ردیف بودجه‌های ملی و فاینانس است بدون تعامل، هماهنگی و همکاری همه نیروهای تاثیر گذار استان با یکدیگر و همسویی با دولت، به سختی به سرانجام برسد.

معاون عمرانی استاندار البرز، پروژه قطار شهری کرج را بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان ذکرکرد و بیان داشت: تاکنون تنها ۵ هزار میلیارد از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم، برای پروژه قطار شهری کرج، توسط شهرداری تامین شده که این امر خود بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر سرمایه گذاری همچون فاینانس و صندوق توسعه ملی در این پروژه دلالت دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با پیگیری‌های انجام شده قرار است ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و ۴۶۵ میلیون دلار به صورت فاینانس به این پروژه تزریق شود اذعان داشت: جذب این میزان سرمایه گذاری نیازمند همکاری و تسهیل شورای شهر و شهرداری کلان شهرکرج در سپردن وثیقه‌های ملکی خود به سرمایه گذاران است که متاسفانه تاکنون شورای شهر همکاری و اقدام موثری را در این خصوص انجام نداده است.

فرد محوری، خصومت‌های شخصی و جهت گیری‌های صرفا سیاسی مانع توسعه کشور

وی در ادامه با بیان این مطلب که نباید خصومت‌های شخصی و جهت گیری‌های سیاسی صرف، در تصمیم گیری‌های کلان توسعه کشور، در استان‌ها و کلان شهر‌ها دخالت داده شود اظهار داشت: اگر افق دید بالا در بدنه و راس هرم مدیریت هر مجموعه‌ای، نهادینه شود و در تحلیل مسائل، خاصه، طرح‌های توسعه‌ای و مدیریت شهری، این مهم لحاظ شود توسعه کشور به سرعت محقق و به جایگاه مطلوب خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار البرز با بیان این مطلب که مصوبات شورای شهر در جهت گیری و رشد و توسعه شهری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد بیان داشت: شورای شهر یک پدیده تاثیر گذار اجتماعی‌ست و در درجه‌ای پایین‌تر از مجلس، شورا در جایگاه پارلمان شهری، با هماهنگی همه نیرو‌ها و مولفه‌های تاثیرگذار شهر می‌تواند ایفا گر نقشی خاص و بی‌بدیل باشد که اگر از این ظرفیت و جایگاه به درستی استفاده نشود نتیجه و تبعات مخربی برای شهر در بر خواهد داشت.

نمایندگان کرج، با موضع گیری‌های مدبرانه، به روند روبه رشد توسعه استان کمک کنند

وی در ادامه با ابراز نارضایتی و ناخرسندی از جهت گیری و موضع گیری‌های بعضا سلیقه‌ای و با سمت و سوی سیاسی نمایندگان در مواجهه با مسائل مختلف و تصمیم‌سازی‌های کلانشهر کرج، با اذعان به این مطلب که در حال حاضر نمایندگان کرج، حلقه مفقوده مدیریت این کلانشهر هستند بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری و همسویی نمایندگان کرج با مدیریت کلان استان، خلائی در عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های توسعه کلان شهر کرج بین شورای شهر، شهرداری و سایر نیروهای تاثیرگذار استان، ایجاد شده که ادامه این روند، به زیان رشد و توسعه استان است.

مجید سریزدی در پایان، با اشاره و تاکید براین موضوع که برای محقق شدن پیشرفت و توسعه مطلوب در کشور از همه ظرفیت‌ها و نیروهای وفادار به کشور و نظام باید استفاده شود گفت: از نمایندگان کرج انتظار می‌رود که حداقل با همسو کردن شورای شهر تحت مدیریت خود با مدیریت کلان استان، با درک صحیحی از مسائل و چالش‌های کلانشهر کرج، به‌جای تقابل، با موضع‌گیری‌های مدبرانه و با استفاده از پتانسیل بالای قانونی خود، به روند رو به رشد توسعه کرج و استان کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز