خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز در گفتگو با ایلنا:

دولت با ایجاد بسته‌های تشویقی و ابزارهای رفاهی مانع رشد منفی جمعیت شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۹

اگر بسترها به منظور توقف رشد منفی جمعیت و بالانس جمعیتی در کشور ایجاد نشود همچنان هرم جمعیتی کشور به سمت کهنسال پیش خواهد رفت. / بسترهای رشد جمعیت در استان البرز فراهم است.

ایلنا: مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز گفت: رشد متوازن جمعیت در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به تبع آن امنیت ملی کشور تاثیر مستقیم دارد.

یحیی رمضانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: بدون وجود نسل جوان مجرب و امیدوار به آینده به سختی می‌توان به سمت قله‌های پیشرفت و عزت آینده کشور در منطقه و دنیا حرکت کرد.

وی در ادامه با یاد آوری این مطلب که طبق سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ باید در منطقه پیش گام باشیم بیان داشت: اگر بستر‌ها به منظور توقف رشد منفی جمعیت و بالانس جمعیتی در کشور ایجاد نشود همچنان هرم جمعیتی کشور به سمت کهنسال پیش خواهد رفت که این مسئله می‌تواند برای آینده کشور نگران کننده باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که از او پرسید آیا مسائل و مشکلات اقتصادی را نمی‌توان به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی کاهش جمعیت و عدم باروری در کشور قلمداد کرد؟ اظهار داشت: علاوه بر مسائل فرهنگی و اجتماعی قطعا مسائل اقتصادی هم در این موضوع بی‌تاثیر نیست، به همین خاطر دولت موظف است با اعمال و ایجاد بسته‌های تشویقی و ابزارهای رفاهی، به خصوص برای جوانان به دنبال پایین آوردن سن ازدواج، رفاه اجتماعی و ارتقاء امید به زندگی و به تبع آن رشد جمعیت در کشور باشد.

یحیی رمضانی در پایان، با بیان این مطلب که خوشبختانه در استان جدید التاسیس البرز ظرفیت‌ها و بسترهای رشد جمعیت فراهم است و آمار بیکاری برابری با نرم کشوری داریم گفت: خوشبختانه استان البرز از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی در حوزه‌های های مختلف علمی، پژوهشی، کشاورزی و صنعتی برخوردار است و براساس آخرین آمار‌ها متوسط درآمد خانوار در استان البرز رقم قابل قبولی ست، لذا می‌طلبد با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح به عنوان یک استان پایلوت در رشد جمعیت کشور پیشگام باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز