خبرگزاری کار ایران

به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز صورت می‌پذیرد:

برگزاری همایش " سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی " در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۶

در این همایش، نمایشگاهِ دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان به جامعه پزشکان برپا می‌شود.

ایلنا: به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» به منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، منیره سهرابی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با اعلام این خبر گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به منظور توسعه فرهنگِ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در راستای افزایش توانمندی‌های پزشکان عمومی و همچنین دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی برگزار می‌کند.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترویج‌ فرهنگ‌ِ به کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان، کاهش واردات دارو، کاهش هزینه‌های درمانی در کشور، کوتاه شدن مسیر درمان با استفاده از آموزه‌های طب سنتی، بهره وری بیشتر فعالیت پزشکان عمومی، و ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر شغلی برای پزشکان عمومی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

سهرابی با اشاره به محورهای این همایش‌ها، خاطر نشان کرد: «اهمیت و جایگاه طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی»، «سلامت از منظر طب سنتی»، «تأثیر آموزه‌های طب سنتی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی»، «گیاهان دارویی و داروسازی سنتی»، «تغذیه در طب سنتی»، «اعمال یداوی در طب سنتی»، «بادکش درمانی»، «راهکارهای توسعه آموزه‌های طب سنتی در سطوح مختلف افراد جامعه»، «صنعت»، «اقتصاد» و «طب سنتی و مکمل» از جمله مباحثی است که در این همایش‌ها بررسی می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: در این همایش، نمایشگاهِ دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان به جامعه پزشکان برپا می‌شود.

وی ضمن استقبال از حضور پژوهشکده‌ها و موسسات علمی و پژوهشی در نمایشگاه افزود: این موسسات و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با انجام هماهنگی‌های قبلی در این نمایشگاه حضور یابند.

سهرابی خاطر نشان کرد: در اولین همایش از سلسله همایش‌های «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی»، مباحثی با عنوان «جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی»، «شواهد‌شناسی گیاهان دارویی»، «تأثیر آموزه‌های طب سنتی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی» و «حجامت» به ترتیب با سخنرانی خدادوست، تحویل‌زاده، فهیمی و عزیزخانی بررسی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری همایش گفت: این همایش هفدهم بهمن ماه در سالن نظام پزشکی واقع در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۲۱۵۰۹۶-۰۲۶ تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز