خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فنی عمرانی استانداری البرز:

به مقوله فرهنگ به عنوان زیرساخت اصلی توسعه شهرها نگاه شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۷

در حال حاضر بسیاری از شهرها فاقد زیرساخت های لازم هستند در حالی که می توان با مدیریتی جامع بخشی از مشکلات ناشی از این زیرساخت ها را با تدابیر نرم افزاری جایگزین کمبود سخت افزارها کرد و فرهنگ شهرنشینی را در شهرها حاکم ساخت.

ایلنا: سرپرست معاونت فنی عمرانی استانداری البرز یکی از راهکارهای برون رفت از معضلات شهری را اقدامات فرهنگی دانست و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات شهری را می‌توان از بستر فرهنگ رفع کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی در جریان گردهمایی طلاب و روحانیون در دفتر امام جمعه شهرستان اشتهارد توسعه استان و شهرستانهای پیرامونی را تمامی ابعاد ضروری دانست و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های در دست اقدام توسعه استان در تمامی ابعاد و با در نظر گرفتن مختصات جغرافیایی و استعدادهای هر بخش صورت می‌گیرد.

وی افزود: از آنجا که شهرستان اشتهارد در مجاورت شهر کرج واقع است بنابراین زمینه‌های اتصال آن به محدوده شهری کرج فراهم خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در نگاه توسعه‌ای به شهرستان اشتهارد نباید تنها به شهرک صنعتی آن اکتفا کرد و نگاهی تک بعدی در توسعه داشت؛ تصریح کرد: نقاطی همانند دشت اشتهارد مناطق ویژه‌ای در حوزه گردشگری و تورسیم است که می‌توان برنامه ریزی جامعی روی آن داشت.

سریزدی در ادامه، به خلاء‌های موجود در زندگی شهری اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهروندان در مواجهه با مسائل و معضلات شهری عکس العمل‌های متفاوتی نشان می‌دهند که با آداب زندگی شهری در تضاد است و به نظر می‌رسد لازم باشد تا کتابی با همین سرفصل به تألیف برسد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهر‌ها فاقد زیرساخت‌های لازم هستند در حالی که می‌توان با مدیریتی جامع بخشی از مشکلات ناشی از این زیرساخت‌ها را با تدابیر نرم افزاری جایگزین کمبود سخت افزار‌ها کرد و فرهنگ شهرنشینی را در شهر‌ها حاکم ساخت.

سریزدی بیان کرد: شهرستان اشتهارد ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی دارد که می‌توان بخشی از همین کاستی‌ها را در قالب اتفاقات فرهنگی رفع کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز