خبرگزاری کار ایران

جشنواره امیرکبیر با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۶۳

دومین جشنواره ملی امیرکبیر با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از البرز، احمدرضا فیروزی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به اینکه ایده برگزاری این جشنواره حدود شش سال پیش شکل گرفت، اظهار کرد: این جشنواره با هدف پر کردن فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: هر چند طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها دفاتر ارتباط با صنعت، دفاتر کارآفرینی و برخی شبکه‌هایی که منجر به اتصال صنعت و دانشگاه می‌شوند، فعال شده‌اند ولی فعالیت آنها چندان پررنگ نبوده است.

وی توضیح داد: از دلایلی که ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه در کشور ما قوی نیست می‌توان به دولتی بودن اقتصاد و دانشگاه‌ها اشاره کرد و همین باعث شده بخش خصوصی قوام لازم برای مدیریت این حوزه را در سطح کلان نداشته باشد.

فیروزی اضافه کرد: باید بپذیریم که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بقای بنگاه‌های اقتصادی از طریق خلاقیت و نوآوری تضمین می‌شود و بنگاهی که این ویژگی‌ها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار ندهد، در بازار دوام نمی‌آورد.

وی ادامه داد: در این شرایط هم دانشگاه‌های ما باید به سمت ارتباط با صنایع حرکت کنند و هم بنگاه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های نوآورانه و علمی دانشگاه‌ها بهره بگیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: در نهایت تلاش این دو بخش باید منجر به حل مشکلی از جامعه شود تا ماموریت پیش بینی شده محقق شود.

وی گفت: بدون شک جشنواره ملی امیرکبیر گامی در راستای افزایش تعامل صنعت، دانشگاه و جامعه محسوب می‌شود و امیدواریم این رویداد در سال‌های آتی با شور بیشتری برگزار شود.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی در طول چند دهه فعالیت خود سعی داشته در فعالیت‌های خود بین صنعت، دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کند، گفت: شکل گیری پژوهشگاه رویان، ایسنا، ایسپا، تولید دکل‌های حفاری نفت و صدها فعالیت دیگر نمونه‌ای از تلاش این مجموعه برای تحقق هدف مذکور بوده است.

در ادامه این مراسم محمد نبیونی دبیر علمی جشنواره ملی امیرکبیر نیز گزارشی از روند داوری پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ارائه کرد و گفت: داوری رساله‌های این دوره از جشنواره در قالب هفت گروه اصلی، «فنی و مهندسی»، «کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست»، «علوم پزشکی» ، «علوم انسانی»، «علوم پایه»،  «دامپزشکی» و «هنر و معماری» صورت گرفت.

وی توضیح داد: بیشترین تعداد رساله‌ها مربوط به رشته های فنی و مهندسی و کمترین آنها به حوزه هنر و معماری مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ رساله و پایان نامه به این جشنواره ارسال شد، توضیح داد: در دوره دوم خوشبختانه شاهد رشد خوبی در این حوزه بودیم و در مجموع ۲۶۰ پایان‌نامه و رساله به دبیرخانه جشنواره ملی امیرکبیر ارسال گردید.

رئیس بنیاد نخبگان البرز افزود: در عین حال برخی از آثار دریافتی به دلیل اینکه صرفاً با نگاه کاربردی فرستاده بودند و یا مدارک لازم کارفرمایی بودن پایان‌نامه به دبیرخانه واصل نشده بود، از چرخه داوری حذف شدند.

نبیونی گفت: در این جشنواره، رساله و پایان‌نامه‌ها از ۷۵ دانشگاه و مرکز علمی به دبیرخانه ارسال شدند که داورانی از ۴۵ دانشگاه و مراکز علم و فناوری از سراسر کشور وظیفه داوری آنها را به عهده داشتند. دانشجویان به ندرت از دانش روز حوزه کاری خود اطلاع دارند

در اولین دوره جشنواره امیرکبیر که سال گذشته برگزار شد حدود ۱۰۰ پایان‌نامه و رساله مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در این دوره تعداد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ارسالی ۲.۵ برابر شده بود. این رساله و پایان نامه‌ها از ۷۵ دانشگاه و مرکز علمی به دبیرخانه ارسال شدند و داورانی از ۴۵ دانشگاه، مرکز کارآفرینی و علمی وظیفه داوری آنها را به عهده داشتند.

در پایان دومین جشنواره ملی امیرکبیر، سونیا محمدنیا، عباس اکبری، غزاله محبی تفرشی، مهسا حبیبی، علیرضا کربلایی، محسن عباس‌نژاد، مهران رضایی، زینب موسی‌نیا، هدیه میرزاخانی و سجاد دوستداری خسروانی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

دومین جشنواره ملی امیرکبیر از سوی جهاد دانشگاهی البرز و با همکاری اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز