خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

موقعیت خاص جغرافیایی و افزایش مهاجرت‌ها، البرز را به معضلات عدیده‌ای دچار کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۰

دستگاه های استانی برای جذب اعتبارات تلاش کنند. / مدیران دستگاه های اجرایی با معاونت های استانداری ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

ایلنا: استاندار البرز گفت: عدم تسهیل در امور مردم زمینه بروز تخلفات و جرائم را افزایش می دهد بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق و علمی به سمتی رفت که خروجی قوانین منجر به جلوگیری از تخلفات شود.

به گزارش ایلنا در کرج، سید طاهر طاهری با بیان این مطلب در دیدار اعضای شورای قضایی استان، شغل قضات و کارمندان دستگاه قضایی را بسیار حساس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و همچنین روند رسیدگی به پرونده های مختلف، شغل قضاوت از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: استان البرز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، افزایش مهاجرت ها و… با ظرفیت ها و در عین حال با معضلاتی مواجه است که روند رسیدگی به موضوعات مختلف را با مشکلاتی مواجه می کند.

این مسئول تاکید کرد: نمونه ای از این موارد مباحثمربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان البرز است که گاهی به دلیل سخت گیری های بی مورد مردم را به سوی تخلف هدایت می کند که باید برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز خاطر نشان کرد: این در حالی است که برخی شهرداری ها به بهانه ایجاد درآمد زمینه ای را فراهم آورده اند که مردم مجبور به انجام تخلف می شوند که باید برای تقلیل این پدیده شوم اجتماعی تدابیری را اتخاذ کرد که از ابتدا مردم مجبور به انجام تخلف نشوند.

جذب اعتبارات استانی از مراکز کشوری از سوی دستگاه های استانی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز در این جلسه به آن اشاره کرد. وی در این رابطه یادآور شد: بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در رابطه با دستگاه های استانی به اختصاص اعتبارات مورد نیاز به منظور احداثساختمان اداری و تامین تجهیزات آن باز می گردد که باید با پیگیری های مداوم از استانداری و انتقال این موضوعات به مراکز ملی در دست پیگیری قرار گیرد.

طاهری یادآور شد: در این راستا مدیران دستگاه های مختلف استان مکلف هستند با پیگیری این موضوع و پیش بینی آن در بودجه ۹۳ نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز جاری و عمرانی خود اقدام کنند.

ارتباط تنگاتنگ مدیران دستگاه های اجرایی استان با معاونت های استانداری به منظور برنامه ریزی دقیق بر اساس نیازمندی های استان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار البرز قرار گرفت.

به گفته وی تنها در صورت تعامل و همکاری مسئولان دستگاه های مختلف با استانداری به عنوان نماینده عالی دولت در استان است که می توان علاوه بر برنامه ریزی مناسب، نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز استانی اقدام کنند.

طاهری در ادامه با بیان اینکه هیچ دستگاهی نباید در استان با مشکل مواجه باشد، تصریح کرد: مدیر و کارمندی که در اداره و سازمان خود بنا به دلایل متعدد مالی و اعتباری با مشکل مواجه باشد انگیزه لازم را برای خدمت به مردم از دست داده و به کار و امورات مردم لطمه وارد می کند در این راستا استانداری البرز تلاش می کند در سایه تعامل و همکاری میان مسئولان استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی نسبت به رفع موانع و مشکلات استان در حوزه های متعدد زیرساختی و… اقدام کند.

وی در پایان بر رسیدگی به خواسته ها و نیازهای اساسی استان در حوزه تامین امنیت و امکانات و همچنین زیرساختهای مورد نیاز از جمله نصب دوربین در زندانهای استان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز