خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ندامتگاه کچوئی در فردیس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۹۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: در راستای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز،‌ بهزاد غفاری در حاشیه افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ویژه ندامتگاه شهید کچوئی فردیس، اظهار داشت: ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان به منظور مهارت افزایی زندانیان و ایجاد روحیه خودباوری در آنها و توانمندسازی مهارتی آنان با رویکرد اثربخشی اشتغال می باشد.

وی تصریح کرد: توسعه زمینه اشتعال و تولید در ندامتگاه‌ها، علاوه بر منافع مالی برای فرد زندانی و خانواده وی، در بازگشت وی به جامعه سالم نقش بسزایی دارد و موجب کاهش تکرار بزه و جرم توسط این افراد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: در کنار ارائه آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان، از طریق مرکز مدیریت مهارت آموزی، مشاوره های شغلی هم در جهت هدایت استعدادهای فکری و فنی آنان ارائه خواهد شد. 

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اهمیت به مهارت آموزی به عموم مردم از جمله زندانیان؛  با اشاره به اینکه پایه بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم، بیکاری و مشکلات معیشتی می باشد، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات کل زندانها و آموزش فنی و حرفه ای استان و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان، موجبات توانمندسازی زندانیان و زمینه اشتغال پایدار را فراهم نماییم.

در حال حاضر در زندان‌های استان البرز 24 حرفه مهارتی در حال آموزش است و تاکنون 1500 نفر دوره معادل 199151 نفرساعت آموزش به مددجویان زندان های البرز ارائه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز