خبرگزاری کار ایران

در واکنش به حواشی شورای شهر کرج مطرح شد؛

پدیده آفت‌زدگی به آقازاد‌ه‌ها، دامان بسیاری از مسئولان کشور را گرفته است/هیچ کسی در قبال استفاده از بیت المال، مصون نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۴۶

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در واکنش به استفاده شخصی بیت المال توسط فرزند رئیس شورای شهر کرج، درباره پدیده آفت‌زدگی به آقازاد‌ه‌ها که دامان بسیاری از مسئولان کشور را گرفته است، هشدار داد.

به گزارش ایلنا از البرز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در واکنش به استفاده بیت المال توسط فرزند رئیس شورای شهر کرج، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

"در رابطه با مسائل اخیر شهر کرج و با وجود اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور و خصوصا استان البرز با این همه کمبودها و حفره‌های مدیریتی و آسیب‌های اجتماعی و فقر اقتصادی عموم مردم؛ مطالبات اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز این است که:

۱. اصولا چنین اتومبیلی با چنان قیمتی گران و با هزینه‌های نگهداری گزاف به چه کار شهرداری شهر کرج می‌آید؟! و آیا این خود مصداق اتلاف ثروت عمومی و اسراف بیت المال نیست؟

۲. مسئول مربوطه حتما توضیح بفرمایند که بازدید کاری در روزهای تعطیل آخر هفته، آن هم به شکل خانوادگی در شمال کشور و با استفاده از خودروی سازمانی، نامش چیست و تداعی کننده کدام مفاسد اجتماعی و مدیریتی می‌باشد؟

۳. اصولا خودروی سازمانی در دست فرزند مسئول چه می کرد؟ قویا هشدار می‌دهیم درباره ی پدیده آفت‌زدگی به آقازاد‌ه‌ها که دامان بسیاری از مسئولان کشور را گرفته است!

۴. پخش موسیقی غربی آنهم در ایام شهادت امام عسکری (علیه السلام) چه ارتباطی با شعائر اصیل اسلامی و انقلابی و همچنین چه ارتباطی با شعارهای انتخاباتی ایشان دارد؟

۵. پیام رسمی و رسانه‌ای ایشان، متاسفانه سرشار از توجیه و فرافکنی بود. این مسئولیت‌ناپذیری اعمال خود و خانواده، عیبی بزرگتر و دردی مضاعف بر دامان مدیریت استان و بلکه کشور است.

۶. بدینوسیله عموم مدیران استان و خصوصا این مسئول مذکور را به عمل مومنانه نسبت به تکالیف الهی و حاکمیتی و اداری و همچنین اجتناب از حاشیه‌ها و مفاسد اجتماعی و اقتصادی دعوت کرده، و هشدار می دهیم که؛ عموم امت حزب الله استان، با چشم باز و بصیر، از اهداف و آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاس‌بانی می کنند و در صورت بروز حواشی مفسده انگیز، عمل انقلابیِ قانونی و پیگیری حراستی و قضایی را حق مسلم خود می‌دانند."

بنا بر این گزارش، پنجشنبه ۲۲مهر، فیلم رانندگی پسر رئیس شورای شهر کرج که به صورت خانوادگی و غیر اداری از خودرو گران قیمت بیت المال استفاده شخصی کرده بود در فضای مجازی دست به دست شد و منجربه اعتراض طیف گسترده ای از شهروندان و کاربران کرجی قرار گرفت.

روز جمعه ۲۴ مهر، آیت الله همدانی امام جمعه کرج در واکنش به این اتفاق، مخالفت صریح خود را از استفاده خصوصی وسایل بیت المال، اعلام کرد و با تاکید بر اینکه کسانی که در مقابل این خلاف سکوت کنند، شریک محسوب می شوند، ادامه داد: "حتی به بنده نیز در صورت نیاز تذکر بدهید چرا که هیچ کسی از این موضوع مصون نیست و همه باید مراقب بیت المال باشند."

همچنین برخی عضی از اعضای شورای شهر کرج نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و استفاده شخصی از خودرو شهرداری را بر خلاف خط مشی انقلابی شورای شهر ششم، عنوان کردند. بعضی دیگر از معترضان نیز در یادداشت های متعدد، خواستار کناره گیری جواد چپردار از ریاست شورای شهر کرج شدند و تاکید کردند که در صحن علنی شورا در روز یکشنبه ۲۵ مهر، این مورد رسما اجرا شود.

جواد چپردار، رئیس شورای شهر کرج بلافاصله بعد از این اعتراضِ جمعی، ضمن انتشار یادداشتی، اظهار کرد: "اینجانب در سفر کاری برای بازدید از مجموعه ای مربوط به شهرداری کرج در شمال کشور به سر می برم و فرزندم که در طول ماه های اخیر به جهت ضرورت، مساعدت و همراهی در معیت بنده در انجام امور شورا بوده جهت تهیه مایحتاج از اقامتگاه خارج و از سر جوانی در مسیر فیلمی را منتشر کرده که در مشی اخلاق و زندگی جاری خانواده بنده نیست، لذا رسما از مردم شریف و خاندان معزز شهدا بابت این موضوع عذرخواهی کرده که حتما این قصور و کوتاهی صورت گرفته نیز با کمال تواضع و فروتنی جبران خواهد شد."

خودرو هیوندا به عنوان بیت المال و برای تردد رئیس شورا در زمان فعالیت مدیریت شهری، توسط مصطفی سعیدی سیرایی،‌ شهردار کرج در اختیار جواد چپردار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز