خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون البرز:

بخش تعاون از کمترین تسهیلات استفاده می کند/ کسب مقام نخست کشوری البرز در بخش تعاونی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۰۱۹

رئیس اتاق تعاون استان البرز گفت: بخش تعاون از کمترین تسهیلات استفاده می کند لذا اگر از حمایت دولت برخوردار شویم کمترین مشکل را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمدعلی مختاری امروز در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر همزمان با استانهای کشور و با حضور وزیر کار و استانداران برگزار شد، اظهار کرد: اتاق تعاون استان البرز درصدد بوده و هست که در فعالیت اداری با سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و رقبا همسو باشد و سعی کردیم برای رسیدن به اهداف مشترک و در حاشیه همکاری و تعامل، هم سو و هم راستا باشیم.

رئیس اتاق تعاون استان البرز گفت: بخش تعاون، بخش مردمی است و تلاشی که در این حوزه انجام می شود از منابع محدود دولتی بهره مند است و با منابع خُرد مردم و تجمیع آن به شکل سرمایه قابل اتکا، اداره می شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت ویژه دولت، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری و سالهای بعد از این حمایت برخوردار شویم.

رییس اتاق تعاون گفت: در برنامه پنجم ۲۵ درصد از اقتصاد کشور، سهم بخش تعاون است و بنا بر  دلایل مختلف و شاید به دلیل عدم اعتقاد و توجه مدیران به این بخش و با وجود اتمام برنامه ششم به سهم قابل توجهی نرسیدیم و امیدواریم در برنامه هفتم با حمایت‌ دولت به سهم بیشتر بخش تعاون برسیم.

مختاری تصریح کرد: در استان البرز به دلیل‌ تولید و صادرات به درستی سهم تعاون از بخش خصوصی و دولتی تفکیک نمی‌شود و این در استان به خوبی ملموس بود.

وی بیان کرد: فعالیت بخش خصوصی در البرز بیشتر است و توانستیم با تشکیل و ترغیب تعاونی‌های مولد رتبه خوبی کسب کنیم و در این ارتباط به عنوان مثال در بخش مسکن در بین استان های کشور، مقام نخست داریم.

این مدیر استانی گفت: در مقایسه مشکلات بخش تعاون با سایر بخش ها، مسایل کمتری وجود دارد اما به لحاظ انبوه بودن اعضای تعاونی ها، باعث می شود مشکلات در جامعه، نمود بیشتری پیدا کند.

مختاری افزود: بخش تعاون از کمترین تسهیلات استفاده می کند لذا اگر از حمایت دولت برخوردار شویم کمترین مشکل را خواهیم داشت.

رییس اتاق تعاون البرز به تعاونی های مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش مسکن مشکلات و مشکلاتی وجود دارد که ریشه یابی شده و برای حل آنها در اتاق تعاون استان البرز، دفتر فنی راه اندازی گردید که برای مسائل حقوقی، قراردادها، انتخاب پیمانکار و موارد مرتبط به تعاونی ها خدماتی ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز