خبرگزاری کار ایران

راه اندازی نخستین ایستگاه خورشیدی شارژ خودرو برقی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹۶۰

مدیرعامل شرکت مپنا با تاکید به روز کردن باتری‌های خودروهای برقی با حجم و وزن کمتر، تصریح کرد: با توجه به ایجاد سیستم کاملا هوشمند و جدید که در حال رخ دادن است، کار بسیار بزرگی را دنبال می کنیم با این امکان که یک سامانه تولید انرژی الکترونیکی و شارژ خودروهای برقی را بوجود می آوریم که تاکنون نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، عباس علی آبادی در حاشیه رونمایی از نخستین ایستگاه خورشیدی شارژ  خودروهای برقی که با همت شرکت مپنا در البرز رونمایی شد، اظهار داشت: محیط زیست دنیا در خطر است و وقوع سیلاب‌ها، خشکسالی و تغییر فصل ها، نشانه های غیرطبیعی و نامطلوب است که به دلیل بی نظمی ایجاد می شود.

وی به فرایند برگشت ناپذیر انرژی سوخت های متداول اشاره کرد و گفت: استفاده از انرژی خورشیدی جایگزین خوبی برای انرژی فسیلی است که برگشت پذیر بوده و زندگی راحت و ارزانی را برای ساکنین زمین ایجاد می کند.

علی آبادی با عنوان اینکه اولین خودرو تمام الکتریکی داخلی با ویژگی های برجسته در مپنا تولید شد، اضافه کرد: استفاده از این خودروها در مقایسه با خودروهای بنزینی باعث حفاظت محیط زیست و کاهش مصرف انرژی می شود.

علی آبادی با عنوان اینکه راندمان بالای خودرو برقی، ترمودینامیکی است، ادامه داد: به لحاظ علمی می توان ثابت کرد که میزان تلفات انرژی در خودرو برقی به دلیل اصطکاک کمتر است و این انرژی برگشت پذیر در تولید بی نظمی تاثیر کمتری دارد.

وی با اشاره به انواع سوخت خودرو، تصریح کرد: هر روش برای تبدیل انرژی، اقتصادی باشد بیشتر مورد توجه تولید کنندگان قرار می گیرد و این رقابت در مقایسه با تولید خودروهای بنزینی قابل مقایسه نیست چراکه چالش های ایجاد شده از سوخت فسیلی جبران ناپذیر است.

علی آبادی به مزیت های دیگر خودروهای برقی اشاره کرد و اظهار داشت: بجز راندمان، تنوع دادن به سوخت مصرفی حایز اهمیت است. برای حرکت این خودرو نیاز به احداث جایگاه سوخت فسیلی کاهش می یابد و تنها با ایجاد چند جایگاه پنل خورشیدی می توان به راحتی سوخت مصرفی را دریافت کرد که به صرفه است. 

این مدیر مسئول با عنوان اینکه ایستگاههای شارژ مپنا خدمات گسترده ای به کاربران ارائه می دهد، گفت: درصدد ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در مناطق مختلف کشور هستیم و امکان دسترسی راحت برای شارژ وسیله نقلیه منجربه ترغیب مردم به سمت خرید خودروی برقی خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد رو به پیشرفت مپنا در تولید خودروهای برقی، اضافه کرد: این نوع خودروسازی نیازمند رعایت استانداردهای جهانی است و تولید انبوه خودرو برقی می  تواند در اقتصاد صنعتی و ذخیره انرژی حائز اهمیت باشد.

مدیرعامل شرکت مپنا با تاکید به روز کردن باتری‌های خودروهای برقی با حجم و وزن کمتر، تصریح کرد: با توجه به ایجاد سیستم کاملا هوشمند و جدید که در حال رخ دادن است می توان با امکان دسترسی ایستگاهها و میزان شارژ خودروهای برقی، اطلاعات لازم را کسب کرد. شرکت مپنا کار بسیار بزرگی را دنبال می کند با این امکان که یک سامانه تولید انرژی الکترونیکی و شارژ خودروهای برقی را بوجود می آورد که تاکنون نداشتیم. 

وی افزود: در حال حاضر به طور جدی با چالش خاموشی و قطعی برق مواجه هستیم و برق پیک به لحاظ مصرف ناموزون در بعضی ساعات ایجاد می شود و برای حل این مشکل باید انرژی را در ساعات کاهش مصرف، ذخیره کرد که این منجربه بهینه شدن فرهنگ مصرف خواهد شد. 

مدیرعامل مپنا در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تعامل با وزارت نیرو و تولید انبوه گفت: تولید محصولات با کیفیت یکی از مهمترین اهداف ماست و در راستای تجهیز و نصب پنل های خورشیدی و دیگر سازه های مورد نیاز در سرتاسر کشور با وزارت نیرو ارتباطات خوبی داریم و در خارج از مرز در کشور افغانستان نیز ساخت نیروگاه خورشیدی در حال اجراست.

علی آبادی با عنوان اینکه مپنا برای ذخیره کننده‌های انرژی که هم ردیف با تکنولوژی روز دنیا هستند، دستاوردهای قابل ملاحظه ای دارند، گفت: همه مردم باید منبع ذخیره برق  را در منازل شخصی خود داشته باشند که در زمان قطع برق سراسری زندگی آنها مختل نشود. امروز مپنا با تولید منابع ذخیره انرژی به صورت هوشمند، کار می کند و این امکان باعث می شود در شرایط قطع برق هر خانه امکان برقرار انرژی را از منبع ذخیره، داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز