خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای البرز به ایلنا گفت:

سرقت سایبری با ارسال ابلاغیه جعلی قضایی/ شهروندان از باز کردن لینک های مشکوک خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۲۴

رئیس پلیس فتای استان البرز از ترفند جدید کلاهبرداران سایبری خبر داد و گفت: سارقان با ارسال پیامک جعلی با موضوع ابلاغیه الکترونیک قضایی، حساب بانکی کاربران را خالی می کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با کلاهبرداری اخیر سارقان سایبری، اظهار داشت: مجرمین و کلاهبرداران فعال در حوزه فیشینگ با طراحی پیامکی با موضوع ابلاغیه الکترونیک قضایی با این مضمون که "نسبت به حساب کاربری شما در سامانه ثنا در تاریخ ... ثبت شده" برای تعدادی از کاربران ارسال می کنند.

وی گفت: در ادامه این پیام از سوژه های مورد نظر درخواست می شود وارد لینک ارسالی شده و بعد از ورود برای مشاهده شکایت، مبلغ مختصری پرداخت شود.

رئیس پلیس فتای استان البرز تصریح کرد: این لینک، درگاه فیشینگ است و اطلاعات حساب شخص کاربر توسط کلاهبرداران به سرقت می رود و منجربه خالی کردن حساب بانکی مالباختگان خواهد شد.

وی ضمن تاکید به شهروندان از آنها خواست که برای انجام امور اینترنتی حتما دقت لازم را داشته باشند تا منجربه سوء استفاده کلاهبردارانِ این حوزه نشوند.

سرهنگ جلیلیان ضمن هشدار به شهروندان و پرهیز از باز کردن لینک های مشکوک، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری سایبری، باید از موثق بودن پیام شکایت قضایی ثنا،  اطمینان داشت لذا لازم است شهروندان به محض دریافت چنین پیامی به سایت قوه قضاییه و دادگستری استان و یا شهرستانِ مربوطه مراجعه و از وارد شدن درگاه فیشینگ، خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز