خبرگزاری کار ایران

سپاه استان البرز وارد مرحله ساخت منازل زلزله زدگان در سی سخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۸۱۸

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز از اعلام آمادگی نیروهای متخصص استان در امر ساخت و بازسازی منازل شهروندان سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز سرهنگ مهران طیران با اشاره به کمکهای بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به زلزله زدگان شهرستان سی سخت اظهار داشت: تا کنون ۳ گروه جهادی استان به منطقه اعزام شده است که در روزهای ابتدای کمک رسانی با پخت غذای گرم و آواربرداری به مردم آسیب دیده کمک کرده اند.

وی گفت: ۲ مرحله ارسال محموله مورد نیاز  مردم آسیب دیده از طرف سپاه استان البرز ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی برای بازسازی مناطق زلزله زده از طرف سپاه استان البرز و سایر استانها، بخش عمده ای از آوار برداری، انجام شده و شرایط برای ساخت خانه های جدید و یا مرمت منازل آسیب دیده، مهیا شده است. 

طیران تصریح کرد: در هر دو مرحله از ساخت و بازسازی، سپاه البرز اعلام آمادگی کرده است اما با توجه به وسعت جغرافیایی منطقه، با اعلام توانایی سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختِ منازل شهروندان، لذا در صورت نیاز از حمایت سایر استانها برخوردار خواهند شد.

این مسئول اظهار داشت: مقرر شد طبق برنامه ریزی لازم، پشیتبانی ساخت ۵ واحد مسکونی از طرف سپاه البرز، اتخاذ شود لذا به زودی با سرپرستی استان کهگیلویه و بویراحمد، همکاری ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به کمکهای نقدی، مصالح ساختمانی و نیروی تخصصی در این امر خیر اشاره کرد و گفت: بر حسب نیاز منطقه زلزله زده، سپاه البرز اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: مردم از اقدامات سپاه در منطقه زلزله زده رضایت دارند و امیدواریم با همکاری سپاه سایر استانها، شهر سی سخت زیباتر از گذشته ساخته شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط کوهستانی منطقه، اقدامات ساخت و بازسازی باید در فصول گرم انجام شود و در ۶ ماه ابتدای سال جاری، مردم اولویت اول هستند.

سرهنگ طیران به وضعیت شیوع کرونا در اغلب استانها اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از این بیماری، مقرر شد گروههای جهادی و داوطلب در شهر زلزله زده حضور پیدا نکنند و در صورت نیاز، تنها نیروی متخصص فراخوان و اعزام می شوند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از شهر سیسخت گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر، شرایط مردم بهتر از قبل شده است و تامین چادرهای تحویل شده، بیش از نیاز مردم است. تحویل کانکس و تسهیلات ساخت نیز به ترتیب توسط ارگانهای مربوطه دنبال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز