خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

شورای اطلاع رسانی باید بین دستگاه‌ها و رسانه‌ها ایفای نقش کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۹۴

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر اینکه شورای اطلاع رسانی باید بین دستگاه ها و رسانه‌ها ایفای نقش کند، گفت: در هر صورت شورای اطلاع‌رسانی باید خروجی داشته باشد تا بتواند در عرصه مدیریت افکار عمومی در راستای سیاست‌های کلی و راهبری دولت نقش آفرینی کند.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور حدود یک سال می‌گذرد و در این مدت با برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیریت عالی استان توانسته ایم بیماری کرونا را در سطح استان مدیریت و وضعیت استان را لحظه به لحظه رصد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آمار موجود دو شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی آبی هستند که این بدان معنی نیست که بیماری کرونا تمام شده است. اما با توجه به اینکه تاکنون در 80 کشور دنیا از جمله ایران ویروس کووید 19 انگلیسی مشاهده شده است باید تدابیر، تمهیدات و محدودیت های شدید در همه بخش ها اندیشیده شود در غیر اینصورت باید منتظر موج چهارم بیماری کرونا که بسیار خطرناکتر از موج های قبلی است باشیم.

به گفته وی در چنین شرایطی رعایت دستور العمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها و فاصله گذاری اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است که باید مورد توجه شهروندان قرار گرفته و تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان بر نقش جلسات شورای اطلاع رسانی استان در آگاهی بخشی به مردم تاکید کرد و گفت: جلسات شورای اطلاع رسانی از جمله جلساتی است که با توجه به نقش و اهمیتی که دارد بصورت مرتب با حضور اعضا برگزار می شود تا بتواند با سیاست گذاری های مناسب علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه از انتشار اخبار نادرست و بروز شایعات جلوگیری کند.

فردی اولویت های اطلاع رسانی را با توجه به نیاز جامعه به منظور کسب اطلاعات موثق و دقیق عنوان کرد و گفت: در این راستا باید از تمامی ابزارها و امکانات موجود در کنار مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی در جهت رفع نیازهای موجود استفاده کرد.

وی در پایان سخنان خود از فعال شدن کمیته های شورای اطلاع رسانی خبر داد و یادآور شد: کمیته های ذیل این شورا باید با ایفای نقش هدایتگری؛ آمار و اطلاعات مرتبط با حوزه مربوطه را احصاء کرده و در مواقع بحرانی با اطلاع رسانی صحیح و شفاف از بروز هرگونه شبهه و شایعه ای جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز