خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید البرز خبر داد:

استان البرز ۵۵۰ شهید در عملیات کربلای ۵ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۱۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ خبر داد و گفت: استان البرز ۵۵۰ شهید در عملیات کربلای ۵ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش ایلنا از البرز ، سلیمان رستمیان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ در استان البرز خبر داد و گفت: استان البرز ۵۵۰ شهید والامقام در عملیات کربلای ۵ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. در این میان نقش جوانان غیور لشکر همیشه پیروز ده سیدالشهدا برای همیشه در طول تاریخ در ذهن و دل مردم ایران ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: عملیات کربلای ۵ یکی از افتخارات کشور ما در طول ۸ سال دفاع مقدس است که با سلحشوری و ایثارگری‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی به بار نشست. ۱۹ دی‌ماه هر سال یادآور فریادهای یازهرایی است که قلب دشمن را در خاک شلمچه لرزاند و هراس را برای دشمن اشغالگر به ارمغان آورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: نسل امروز و آینده کشور باید با ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران آشنا شوند تا بتوانند از آرمان‌هایی که خون هزاران شهید برای آن هدیه شده است به خوبی دفاع کنند. لذا زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و بازگو کردن موفقیت‌ها، خاطرات و ارزش‌های دوران دفاع مقدس نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد داشت.

رستمیان گفت: مراسم بزرگداشت عملیلات کربلای ۵ فردا پنجشنبه ۱۸ دی ماه به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، و مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی با هدف ارج نهادن بر حماسه‌آفرینی شهدای این عملیات و با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۱۵ در امامزاده محمد علیه السلام کرج برگزار خواهد شد.

عملیات کربلای ۵ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان ایرانی در طول جنگ تحمیلی بود که در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (ع) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز و شکست سنگینی به رژیم بعث عراق وارد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز