خبرگزاری کار ایران

نماینده محوری کارگران آبادان، خرمشهر و اروند:

بازار اشتغال در مناطق آزاد همچنان تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۹۰

«اکنون با توجه به گذشت بیش از یکسال از پایان دولت دهم که با رکود بزرگ اقتصادی در کشور همراه بود به نظر می‌رسد آثار و پیامدهای این رویداد تلخ اقتصادی هنوز بر ساز و کارهای اشتغال کشور بویژه در مناطق آزاد تجاری سایه انداخته است.»

نماینده محوری کانون شوراهای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند گفت: وضعیت اشتغال در مناطق آزاد اقتصادی پس از گذشت یک سال از استقرار دولت یازدهم همچنان تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار دارد.

«محمد نظری» در این باره به ایلنا گفت: اکنون با توجه به گذشت بیش از یکسال از پایان دولت دهم که با رکود بزرگ اقتصادی در کشور همراه بود به نظر می‌رسد آثار و پیامدهای این رویداد تلخ اقتصادی هنوز بر ساز و کارهای اشتغال کشور بویژه در مناطق آزاد تجاری سایه انداخته است.

او با بیان اینکه آمار اشتغال در مناطق آزاد نشان می‌دهد روند بهبودی اقتصادی هنوز با موانع زیادی روبروست، افزود: شکی نیست که در مناطق آزاد اروند، خرمشهر و آبادان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای اشتغال در زمینه‌های نفت و گاز فراهم است و از این نظر شرایط کم‌نظیری را شاهدیم؛ ولی با این وجود اشتغال همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این مناطق، دغدغه اصلی جوانان این استان است.

به گفته نظری، ایجاد فرصتهای شغلی کاذب در مناطقی که اخیرا به عنوان مناطق آزاد تجاری شناخته شده‌اند همچون تاسیس بازارچه‌های لباس چینی و هندی به اشتغال زایی کمک نمی‌کند بلکه این مناطق نیازمند سرمایه گذاریهای زیربنایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز