خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هزینه اداره مناطق آزاد با فروش زمین تأمین می‌شود

کد خبر : ۱۹۰۰۲۱

به دلیل اینکه دولت بودجه ای برای تأمین زیرساخت ها فراهم نکرده نوعی درآمد ناپایدار در منطقه ایجاد شده است / مشوق‌هایی ایجاد شده تا سرمایه گذاران به خرید زمین در مناطق آزاد تشویق شوند اما پس از آن هیچ اتفاقی برای این مناطق نیفتاده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توسعه جغرافیایی مناطق آزاد از راه فروش زمین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت «ابوذر نعمت» اظهار داشت: مدتی است توسعه مناطق آزاد کشور مد نظر دولت قرار گرفته است و تعداد زیادی از شهرهای کشور هم قصد و علاقه به این موضوع را دارند تا منطقه مورد نظرشان را به منطقه آزاد تبدیل کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال باید دید این مناطق چگونه اداره می شوند، متأسفانه بودجه اداره این مناطق از محل فروش زمین در مناطق آزاد تأمین می شود که این موضوع به هیچ وجه مورد قبول نیست.

وی افزود: تا زمانی که زیرساخت ها برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد فراهم نشود گسترش مناطق آزاد تنها یک گسترش جغرافیایی خواهد بود و هیچ تأثیری بر توسعه اقتصادی کشور نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه دولت بودجه ای برای تأمین زیرساخت ها فراهم نکرده نوعی درآمد ناپایدار در منطقه ایجاد شده است. در واقع مشوق‌هایی ایجاد شده تا سرمایه گذاران به خرید زمین در مناطق آزاد تشویق شوند اما پس از آن هیچ اتفاقی برای این مناطق نیفتاده است.

نعمت در خاتمه گفت: با این شرایط که وصف شد مناطق آزاد تنها محلی برای فخر فروشی سرمایه دارانی شده است که با خرید خودروهای لوکس به خوش گذرانی می پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز