خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران:

کارگران از سبد کالای رمضان محروم نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۴۴

دولت باید به کارگرانی که در سراسر کشور به دلیل درآمد نامناسب دچار مشکل معیشتی هستند سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان اختصاص دهد.

دبیر خانه کارگر تهران خواستار آن شد تا دولت تا پیش از آغاز ماه رمضان امسال برای کارگران سبد ویژه کالا اختصاص دهد.

«اسماعیل حق پرستی» با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: در حال حاضر با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی، دولت باید به کارگرانی که در سراسر کشور به دلیل درآمد نامناسب دچار مشکل معیشتی هستند سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان اختصاص دهد.

او افزود: هر سال دولت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقلامی را تحت عنوان بن کالای رمضان در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد و این در حالیست که کارگران از این موضوع مستثنی هستند.

به گفته وی، حداقل درسالهای گذشته که بن‌های کارگری در اختیار کارگران قرار می‌گرفت، آنان می‌توانستند از طریق اتحادیه امکان وسایرتعاونی‌های مصرف کارگری کالاهای اساسی و مایحتاج خود را به قیمت مناسب تهیه کنند.

حق پرستی گفت: کارگران در حالی خواهان دریافت سبد کالای ویژه رمضان هستند که حداقل از نیمه دوم دهه ۸۰ به بعد بن کارگری دریافت نکرده‌اند.

این فعال کارگری در خاتمه با بیان اینکه کارگران هم، از شهروندان همین جامعه هستند، افزود: به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی درآمد کنونی کارگران حتی برای تامین مایحتاج روزانه نیز کافی نیست.

به گفته وی، در تمام این سالها با وجود تقاضای میلیونها کارگر از سراسر کشور هیچگاه دولت به تمامی کارگران سهمی از این سبد کالا اختصاص نداده است.

حق پرستی وضعیت معیشتی کارگران در مقایسه ببا سایر اقشار جامعه بویژه کارمندان دولت نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولین کشور توقع می رود نگاه تبعیض آمیز به کارگران را حذف کنند چرا که این مساله در بازدهی کاری کشور هم تاثیر منفی می‌گذارد.

او در خاتمه سخنان خود یادآور شد: به دلیل هزینه‌ای که تامین سبد کالای حمایتی ایجاد می کند، دولت باید مسئولیت تدارک این کار را برعهده بگیرد تا از این طریق حداقل باری از دوش کارفرما برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز