خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس هیات تخصصی «کار و تامین اجتماعی» دیوان عدالت اداری:

رد شکایت از مزد ۹۲ مانع شکایت از مزد ۹۳ نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۳۰

رد شکایت از مزد ۹۲ مانع از شکایت از مزد ۹۳ نیست، کارگران می توانند با دلایل جدیدتر و اصلوب قوی تر پرونده تعیین افزایش دستمزدها را از طریق مزد ۹۳ پیگیری کنند.

نائب رئیس هیات تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: رد شکایت از مزد ۹۲ مانع از شکایت از مزد ۹۳ نیست و کارگران می توانند با دلایل جدیدتر و اصلوب قوی تر پرونده تعیین افزایش دستمزدها را از طریق مزد ۹۳ پیگیری کنند.

«نبی الله کرمی» در گفت و گو با ایلنا گفت: شکایت از مزد ۹۲ با نظر کارشناسان و در هیات تخصصی دیوان عدالت رد شد. با این حال این ابطال، مانعی برای شکایت از دستمزد ۹۳ نیست.

وی در واکنش به نارضایتی شاکیان از رای هیات تخصصی تصریح کرد: رضایت اشخاص ملاک صدور رای نیست، رسیدگی قضایی معطوف به رضایت شاکی و متشاکی نیست و رای بر اساس تشخیص و تایید قاضی پرونده صادر می شود.

این اظهارات در حالی است که هیات تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری پس از گذشت یک سال از طرح شکایت از مزد در ۲۴ اردیبهشت، شکایت کارگران از مزد ۹۲ را باطل اعلام کرد.

پای مزد ۹۲ چگونه به دیوان باز شد؟

صدور این رای واکنش های متفاوتی در پی داشت، شاکیان پرونده را مبهم و ناهماهنگ با قانون اعلام کردند و رای صادر شده را ناشی از مصلحت اندیشی دیوان در حمایت از دولت دانستند.

از آنجا که آئین دادرسی دیوان، حق اعتراض به حکم را برای شاکیان پیش بینی نکرده و اعتراض کارگران به این رای در حد گفت و گوهای رسانه ای و ارسال نامه به رئیس دیوان باقی ماند.

«منتظری» رئیس دیوان عدالت در پاسخ به اعتراض شاکیان و «در احترام به جامعه کارگری» به هیات مشاوران خود دستور داد تا بار دیگر این پرونده را بررسی کنند.

گفتنی است طبق متن رای هیات تخصصی، هیات مشاوران یک بار قبل از صدور رای این پرونده را بررسی کرده و آن را باطل اعلام کرده بود.

روز شنبه ۱۷ خرداد، «بختیاری» رئیس حوزه ریاست دیوان در گفت و گو با دیوان اعلام کرد هیات مشاوران بار دیگر پرونده را بررسی کرده و این بار نیز مزد ۹۲ را قانونی دانسته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز