خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران در آستانه مذاکرات مزدی اعلام کرد:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش افزوده در کارگاه‌های صنعتی در سال ۹۰

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۶۶

چکیده: کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن کشور در سال ۹۰ ارزش افزوده‌ای برابر با پنج هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان ایجاد کرده اند که بیانگر افزایش حدود ۴۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

مرکز آمار ایران امروز در آستانه مذاکرات تعیین مزد کارگران با انتشار گزارشی اعلام کرد که کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن کشور در سال ۹۰ ارزش افزوده‌ای برابر با پنج هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان ایجاد کرده اند که بیانگر افزایش حدود ۴۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن در سال ۹۱ نشان می‌دهد که در سال ۹۰ حدود ۱۰ هزار و ۴۸۱ کارگاه صنعتی با این تعداد کارکن در کشور به فعالیت صنعتی اشتغال داشته‌اند که نسبت به سال قبل از آن ۲.۱ درصد کاهش دارد.

توزیع این کارگاه‌ها در فعالیت‌های عمده نیز بیانگر آن است که ۲۵.۱۸ درصد در صنایع تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی، ۱۸.۶۰ درصد در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، ۷.۷۴ درصد در صنایع تولید محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات و بقیه این کارگاه‌های صنعتی در سایر فعالیت‌های این حوزه مشغول به کار بوده‌اند.

این درحالی است که در سال ۹۰ از کل کارگاه‌های صنعتی ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن ۱۶.۵۹ درصد در استان تهران، ۱۲.۲۵ درصد در استان اصفهان، ۶.۲۸ درصد در استان خراسان و بقیه کارگاه‌های صنعتی نیز در سایر استان‌های کشور فعال بوده‌اند.

ارزش جبران خدمات شاغلان با مزد و حقوق

بنا بر اعلام مرکز آمار در سال ۹۰ حدود ۱۵۸۷ میلیارد تومان به منظور جبران خدمات به مزد و حقوق بگیران خود پرداخت کرده‌اند که نسبت به سال ۸۹ حدود ۱۵.۶ درصد افزایش دارد.

همچنین بیشترین رقم جبران خدمات با ۳۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متعلق به صنایع تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی بوده است.

صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با ۲۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و صنایع تولید محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات با ۱۵۸میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از نظر پرداخت به مزد و حقوق بگیران خود در مراتب دوم و سوم قرار دارند.

از سوی دیگر بررسی ارزش خدمات پرداختی به شاغلان با مزد و حقوق در کارگاه‌های صنعتی ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن در ۳۱ استان نشان می‌دهد که بیشترین جبران خدمات پرداختی با ۲۵۶ میلیارد تومان به استان تهران تعلق داشته که استان‌های اصفهان و خراسان رضوی در رده‌های بعدی قرار دارند این درحالی است که کمترین ارزش جبران خدمات پرداختی با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان ایلام اختصاص دارد.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار، در کارگاه‌های مورد بررسی در سال ۹۰ رقمی بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۱۶ میلیون تومان ارزش تولید وجود داشته که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش دارد. این درحالی است که کارگاه‌های استان اصفهان، تهران و سمنان بیشترین ارزش تولید در کارگاه‌های صنعتی ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر این گزارش در سال ۹۰ حدود ۵۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در کارگاه‌های صنعتی ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن وجود داشته که نسبت به سال ۸۹ حدود ۰.۱ درصد افزایش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز