خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در خراسان شمالی:

پرداخت حق عیدی در روزهای پایانی‌سال از ارزش پول کارگران می‌کاهد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۰۹

چکیده: هر روز که به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم اجناس گران‌تر می‌شوند و طبیعتا پولی که مردم برای اجناس می‌پردازند هم کم‌ارزش‌تر می‌شود، در صورتی که اگر حق عیدی کارگران همراه با حقوق بهمن‌ماه پرداخت شود خانواده‌های کارگری فرصت بیشتری برای یافتن اجناسی که با قدرت خریدشان منطبق باشد پیدا می‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی از پرداخت نشدن حقوق پایان سال بخش قابل توجهی از کارگران شاغل در این استان در واپسین روزهای باقیمانده از سال ۹۲ خبر داد.

«داوود امیری» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در حالی که حدود ۱۲ روز بیشتر به شروع سال ۹۳ باقی‌نمانده است، تشدید مشکل قدیمی کمبود نقدینگی، پرداخت مطالبات پایان سال کارگران را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: بیشتر این مطالبات شامل بخش یا قسمتی از عیدی و پاداش پایان سال و حق سنوات پایان قرارداد کارگران است.

این فعال کارگری پرداخت حق عیدی در روزهای پایانی سال را باعثکم‌ارزش شدن دریافتی کارگران دانست و در این باره توضیح داد: هر روز که به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم اجناس گران‌تر می‌شوند و طبیعتا پولی که مردم برای اجناس می‌پردازند هم کم‌ارزش‌تر می‌شود، در صورتی که اگر حق عیدی کارگران همراه با حقوق بهمن‌ماه پرداخت شود خانواده‌های کارگری فرصت بیشتری برای یافتن اجناسی که با قدرت خریدشان منطبق باشد پیدا می‌کنند.

به گفته این فعال صنفی کارگری هر چند در سالهای گذشته نیز کارفرمایان در روزهای پایانی سال برای پرداخت مطالبات مزدی کارگران با مشکلاتی روبرو بودند اما از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این مشکل سال به سال تشدید شده است.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی یادآور شد: از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون دولت به تعهدات خود در خصوص پرداخت یارانه حمایت از تولید عمل نکرده است.

امیری افزود: تبعات ناشی از اعمال تحریم‌های اقتصادی و به تبع آن نوسانات ارزی سال گذشته باعثشد امروز بیشتر کارگران شاغل در واحدهای صنعتی خراسان شمالی در آستانه سال نو مشکل دریافت مزد و حقوق داشته باشند.

وی یادآور شد: مسئله تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران در حالی است که امسال برخلاف سالهای گذشته در واحدهای تولیدی بزرگ استان از توزیع کمک‌های عرفی کالایی به کارگران نیز خبری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز