خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز کار ایران و دبیر اولین جشنواره متاراد در گفتگو با ایلنا مطرح کرد :

استقبال خوب دستگاههای مختلف از نمایشگاه متاراد/ تشکر از حمایت خبرگزاری ایلنا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۹۹

سمیعی می گوید :خوشبختانه نمایشگاه متاراد با استقبال خوبی برگزار شد و در این نمایشگاه از زوایای مختلف به مسئله اقتصاد دیجیتال پرداخته شد و خوشبختانه به همه اهدافی که مد نظر داشتیم تقریبا رسیدیم.

سعید سمیعی، رئیس مرکز کار ایران و دبیر اولین جشنواره متاراد با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا و در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند مطلوب اولین دوره این نمایشگاه گفت: اولین دوره نمایشگاه متاراد (رمزارز، رمزارزش، متاورس، اقتصاد دیجیتال و صنایع وابسته) از 3 الی 6 خرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد و قرار است 24 خرداد ماه کنفرانس بین‌المللی متاراد برگزار شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه با استقبال خوبی برگزار شد و در این نمایشگاه از زوایای مختلف به مسئله اقتصاد دیجیتال پرداخته شد و خوشبختانه به همه اهدافی که مد نظر داشتیم تقریبا رسیدیم.

سمیعی افزود: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه نزدیکتر کردن فاصله میان دستگاه‌های سیاست‌گذار، حاکمیتی و فعالان بخش خصوصی بود. با توجه به اینکه در بسیاری از دستگاه‌ها، قوانین مدون نشده برگزاری این نمایشگاه بهانه‌ای شد تا فعالین حوزه متاراد با سیاست‌گذاران و دستگاه‌های مختلف از نزدیک آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش متاراد در چند روز آینده گفت: اولین کنفرانس متاراد 24 خرداد در سالن همایش‌های اجلاس سران با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط و همچنین فعالان این حوزه برگزار می‌شود که ریاست شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس اصغر جهانگیر، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است و قرار است در این کنفرانس از زوایای مختلف مسئله اقتصاد دیجیتال مورد بررسی قرار بگیرد.

سمیعی ادامه داد: در کارگروه و پنلی که قرار است در این کنفرانس اجرا شود متخصصین حضور دارند و حتی ما یک پنل تخصصی فرهنگی داریم که قرار است کارشناسان و مدیران شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کنند. در بحث حقوقی، پنلی با حضور کارشناسان حقوقی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار خواهد شد و در بحث آموزش و مدارس قرار است در یک پنل تخصصی اساتیدی از وزارت آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال اولین دوره نمایشگاه متاراد حمایت، هدایت و نظارت است، گفت: این رویداد چه در بخش نمایشگاهی و چه در بخش کنفرانس، بدون حمایت، نظر و نظارت همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی، امنیتی و اجرایی کشور هرگز شکل نمی‌گرفت و خوشبختانه تا حد قابل قبولی به اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم.

سمیعی افزود: هرچند قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی حمایت خوبی کردند اما باید گله کنیم از برخی دستگاه‌های اجرایی که موضوع فعالیت آنها با نمایشگاه مرتبط بود کمتر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و امیدواریم در کنفرانس بتوانند حضور پررنگتری داشته باشند و ما نیز میزبان خوبی برای آنها باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط گفت: در طول برگزاری نمایشگاه،  تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم که هدف آن هم‌افزایی و همکاری مرکز کار ایران و وزارت آموزش و پرورش با هدف توانمندسازی و آموزش دانش‌آموزان و ارتقاء دانش در حوزه اقتصاد دیجیتال است و قرار است بعد از برگزاری نمایشگاه و قبل از برگزاری کنفرانس نیز تفاهم‌نامه‌ها و مشارکت‌نامه‌های مختلفی را با نهادها و دستگاه‌های مختلف و فعالان این حوزه منعقد کنیم.

سمیعی با اشاره به اینکه امکان برگزاری این نمایشگاه در خارج از کشور با توجه به درخواست برخی از غرفه‌داران وجود دارد، گفت: مرکز کار ایران کاملا این آمادگی را دارد که سال‌های آینده نمایشگاه متاراد را برگزار کند و حتی در خارج از کشور نیز چنین نمایشگاهی را برگزار کنیم اما باید بپذیریم که ابتدا باید موضوعات مطرح شده و همچنین اصل برگزاری نمایشگاه متاراد در داخل کشور نهادینه شود و بعد به دنبال برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور باشیم.

وی با تقدیر از رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در پوشش رویدادهای اولین نمایشگاه متاراد گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای داشته باشم از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و خبرنگاران خوب این خبرگزاری و همچنین مجموعه رسانه‌ای نجوا خبر که به عنوان حامی رسانه‌ای اولین نمایشگاه و کنفرانس متاراد، حضور پررنگی در نمایشگاه داشتند و هفته‌ها قبل از برگزاری این نمایشگاه و در 4 روز برگزاری نمایشگاه، تمامی اتفاقات و رویدادها را پوشش دادند و امیدواریم بتوانیم در رویدادهای آتی نیز میزبان شایسته‌ای برای آنها و اهالی رسانه باشیم.

خبرنگار علی زادمهر 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز