خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

کاهش ۴۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار/ مشکلات تازه در تامین نیاز مراکز عرضه میوه و تره بار با ممنوعیت تردد شبانه

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۱۲

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار از کاهش 40 درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار با آغاز عرضه محصول جنوب کشور خبر داد.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به گرانی برخی از محصولات سبزی و صیفی از جمله گوجه‌فرنگی در هفته‌های اخیر، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته راس به 18 هزار تومان و گلخانه‌ای به بیش از 25 هزار تومان رسیده بود.

وی ادامه داد: همانطور که انتظار می‌رفت با آغاز برداشت و عرضه محصول جنوب کشور قیمت گوجه فرنگی در بازار کاهش یافته است.

کارگر میزان کاهش قیمت گوجه فرنگی را نسبت به هفته گذشته 40 درصد عنوان کرد.

به گفته وی؛ در حال حاضر مراکز عرضه هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته راس بسته به کیفیت آن از 5 هزار تومان تا 8 هزار تومان خریداری و با سود حداکثر 35 درصد به دست مصرف کننده می‌رسانند.

کارگر همچین قیمت امروز خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای توسط مراکز عرضه را 17 هزار تومان عنوان کرد که نسبت به هفته گذشته کاهش 8 هزار تومانی داشته است.

وی پیش بینی کرد با ادامه عرضه محصول گوجه فرنگی جنوب، قیمت این محصول 3 تا 4 هزار تومان دیگر کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار نسبت به ممنوعیت زمان تردد همکاران خود از ساعت 21 تا 4 صبح ابزار نگرانی کرد و افزود: مراکز عرضه محصولات کشاورزی معمولا نیاز خود را از میادین میوه و تره بار در ساعت پایان شب یا ابتدای صبح تامین می‌کنند و این ممنوعیت می‌تواند تامین نیاز آن‌ها را با مشکل روبه رو کند.

کارگر یادآور شد: مشکل در تامین نیاز مراکز عرضه، بازار را دچار خلاء کرده که نتیجه آن افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

وی از ارسال درخواست به مراجع مربوطه برای مستثنی بودن اعضای اتحادیه  فروشندگان میوه و تره بار از ممنوعیت رفت و آمد خبر داد.

کارگر گفت: امیدواریم با این درخواست موافقت شود چراکه زنجیروار می‌تواند تولیدکننده، عرضه کننده و مصرف کننده محصولات کشاورزی را دچار مشکل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز