خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیح بانک مرکزی درباره محل هزینه‌کرد کارمزدها/ در هزینه‌های بانکداری الکترونیک ناترازیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۹۹

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه کارمزدها هزینه خدمات بانکی به مشتریان را پوشش نمی‌دهند، گفت: هزینه زیرساخت‌های بانکی به چند برابر افزایش پیدا کرده اما هنوز بسیاری از خدمات یا رایگان هستند یا با کارمزدهای یک دهه گذشته به مردم ارایه می‌شوند.

داوود محمد بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اظهاراتی مبنی بر مشخص نبودن محل هزینه‌کرد کارمزدهای خدمات بانکی اظهار داشت: برخی از کارمزدهای خدمات بانکی 20 درصد افزایش یافت که باید بگویم حتی این میزان افزایش هم، هزینه خدماتی که ارایه می‌شود را پوشش نخواهد داد.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره میزان هزینه خدمات بانکی که به مردم ارایه می‌شود، گفت: کارمزدی که برای صدور یک کارت بانکی از مشتریان اخذ می‌شود نسبت به هزینه واقعی آن ناچیز است چراکه طبق بررسی‌های انجام شده در سال 97، صدور هر کارت مغناطیسی بانکی 12 هزار تومان برای بانک هزینه داشت اما فقط 2 هزار و 300 تومان از مشتری برای صدور آن اخذ می‌شد که در آذر ماه به 3 هزار تومان می‌رسد.  

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه هزینه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، بیشتر از آن‌چیزی است که مشتریان به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند، ادامه داد: بانک‌ها در زمینه بانکداری الکترونیک با ناترازی مواجه هستند.   

محمدبیگی درباره افزایش هزینه تجهیزات و سخت افزارهای و شبکه زیرساختی بانک‌ها اظهار داشت: هزینه بسیار بالایی برای نوسازی خودپردازها هر سالانه انجام می‌شود که این هزینه از محل کارمزد قابل تامین نیست. در حال حاضر تقریبا بیش از 55 هزار خودپرداز در کشورمان وجود دارد که سالانه باید حدود 10 درصد آنها نوسازی شوند که هزینه آن را بانک‌ها می‌پردازند.

وی ادامه داد: هزینه زیرساخت‌های بانکی به چند برابر افزایش پیدا کرده اما هنوز بسیاری از خدمات یا رایگان هستند یا با کارمزدهای یک دهه گذشته به مردم ارایه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز