خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

افزایش ترانزیت با کشورهای آسیای میانه با تکیه بر ظرفیت ۲۴۶ میلیون تنی بنادر

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۶۵

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان" یکی از فرصت‌های مهم تبادلات بازرگانی با کشورهای آسیای میانه، ظرفیت بنادر تجاری در نوار شمالی جمهوری اسلامی ایران است" تاکید کرد: این سازمان؛ تمرکز ویژه‌ای برای توسعه زیرساختها، روبناها و تجهیزات در بندر انزلی در دستور کار دارد.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد در حاشیه “همایش اتحادیه اقتصادی اوراسیا” در رشت، تاکید کرد: امروز ۱۱ پروژه توسعه‌ای در بندر انزلی به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: از این پروژه‌ها، ۴ پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است و مابقی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال، توسط سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری شده است.

راستاد خاطر نشان کرد: از نظر کیفیت و بهره‌برداری عملیات در حلقه بندری از لجستیک کشور، توانسته‌ایم شرایط خوب و ایده‌الی را از حیث زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات بندری در نوار ساحلی کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت سالانه ۲۴۶ میلیون‌تنی بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: از طریق بنادر بازرگانی در شمال و جنوب ایران می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد توسعه مبادلات کالا؛ به‌ویژه ترانزیت با کشور‌های آسیای میانه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی از سال ۹۷ تصریح کرد: این تحریم‌ها کاملا مغایر با کنوانسیوان‌های بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی( آیمو) است و جمهوری اسلامی ایران همواره اعتراضاتش در مجامع بین‌المللی اعلام کرده است.

راستاد با اشاره به ظرفیت تجاری ایران و اینکه ناوگان دریایی کشور در زمره ۲۰ ناوگان برتر دنیا قلمداد می‌شود، عنوان کرد: با توجه به این توانمندی‌ها و البته قابلیت‌های بنادر تجاری از نظر پذیرش انواع کالاها و کشتی ها، موفق شده این این شرایط محدود کننده را تعدیل کنیم.

راستاد از رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور به رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون با اجرای ۷۰۰ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری، خوشبختانه صادرات، واردات و ترانزیت از بنادر تداوم داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز