خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای افزایش حجم ترانزیت به ۵۰ میلیون تن

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۳۱

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای رسیدن به ظرفیت 50 میلیون تنی باید زیرساخت‌ها را توسعه بدهیم که یکی از مهمترین آنها که تاکید رهبری و رییس جمهوری را دارد توسعه کریدور شرقی – غربی است و همچنین کریدور شمال – جنوب را هم باید گسترش بدهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم « اتحادیه اوراسیا و نقش ژئوپلتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای» با بیان اینکه افزایش ترانزیت را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: با افزایش زیرساخت‌ها و لجستیک بنا داریم سهم خود را در منطقه از ترانزیت افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه انزلی از مزیت‌های بسیار خوبی در این امر برخوردار است، گفت: مجاورت با دریای خزر و کریدور شمال – جنوب و عضویت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه راه‌آهن کشورهای سی آی اس و تماملات چند جانبه راه‌آهن‌ها و همچنین مبادلات بندری این فرصت را در این منطقه به وجود آورده که حجم ترانزیت از حاشیه خزر، ترکیه و اروپا تا اقیانوس هند را به دست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش ترانزیت از 10 به 50 میلیون تن را در برنامه داریم گفت:‌ برای رسیدن به ظرفیت 50 مییون تنی باید زیرساخت‌ها را توسعه بدهیم که یکی از مهمترین آنها که تاکید رهبری و رییس جمهوری را دارد توسعه کریدور شرقی – غربی است و همچنین کریدور شمال – جنوب را هم باید گسترش بدهیم.

اسلامی ادامه داد: امروز برای تحقق این برنامه شاهد اتصال راه‌آهن قزوین – رشت هستیم که باید این خط ریلی به بنادر آستارا و انزلی برسد همچنین راه‌آهن چابهار – زاهدان در حال ساخت است و ماه اینده را ه‌آهن ایران به افغانستان به افتتاح می‌رسد.

وی با اشاره به هدف‌گزاری افزایش ظرفیت بنادر کشور اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بنادر را به ظرفیت 300 میلیون تن برسانیم و با همکاری کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در بنادر بتوانیم این برنامه را محقق کنیم و آنها هم می‌توانند از فرصت حضور در بنادر عمان بهره‌مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی از راه‌آندازی خط کشتیرانی رو-رو در بندر کاسپین و امیرآباد در آ‌ینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز