خبرگزاری کار ایران

تسهیل در خرید کودهای کشاورزی با کشاورز کارت

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۸۰۳

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، از تسهیل در خرید کودهای کشاورزی با کشاورز کارت خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی، حمید رسولی در این خصوص گفت: به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم­نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است "کشاورزکارت" با هدف خرید نهاده­های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار­ گیرد.

به گفته وی، طبق اعلام بانک کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت­هایی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی خاطرنشان کرد: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان شارژ شده و قابلیت استفاده در بیش از ۳۵۰۰ پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

وی افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد در سال است و چک­های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نخواهد شد.

رسولی تصریح کرد: کشاورزان متقاضی دریافت "کشاورزکارت" می­توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری­های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کوهای کشاورزی اقدام کنند.

براساس این گزارش، پیش از این جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، صدور «کشاورز کارت» را اقدامی برای حمایت از کشاورزان دانست و در این خصوص گفت: با تصمیم ستاد عالی زراعت، مقرر شد تا کشاورزان از کشاورز کارت بانک کشاورزی برای خرید کود استفاده کنند و بنا است تا علاوه بر کود، سایر نهاده‌ها نیز در آینده مشمول این کارت شود.

وی، با اشاره به توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات استراتژیک مصوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای این منظور تسهیلاتی برای تامین بخشی از هزینه‌ها به عنوان سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا کشاورزان برای کاشت و هزینه های برداشت از آن استفاده کنند. امید است این کارت‌ها مکانیسمی برای تامین بخشی از هزینه‌های تولید در ابتدای فصل کشت باشد و در زمان برداشت این هزینه‌ها از محل فروش محصول مستهلک شود.

دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان گفت: در مرحله اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امید است کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز