خبرگزاری کار ایران

در ۷ ماهه سال جاری صورت گرفت:

رشد ۱۱ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۲۳۱

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس آمارهای عملکرد صادرات ۷ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری، مجموع صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 11 درصد و از نظر وزنی ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمود بازاری با اشاره به این نکته که در 6ماهه دوم هر سال با توجه به فصل برداشت محصولات اصلی، دوره رشد صادرات محصولات کشاورزی با ورود محصولات استراتژیک در حوزه خشکبار، میوه و تره‌بار و گیاهان دارویی  آغاز می‌شود، اظهار داشت: طی ۷ ماهه سال جاری محصولات خشکبار، پروتئینی، شیرینی و شکلات و گل و گیاه رشد ارزشی داشته‌ و به لحاظ وزنی نیز تمامی محصولات کشاورزی و غذایی به جز محصولات لبنی، افزایش مناسبی را نشان می دهند.

وی در خصوص هدف‌گذاری کمی صادرات غیرنفتی در سال جاری تاکید کرد و افزود: محصولات بخش کشاورزی کشورمان در شرایط فعلی با تقاضای بالایی از سوی کشورهای هدف مواجه است و باید با بهره‌برداری از این فرصت و تجهیز بسترهای لجستیک، منابع نقدینگی و سرمایه در گردش صادرکنندگان و تسهیل فرآیندهای اجرایی به ویژه اتخاذ سیاست‌ها و مقررات هماهنگ و راهگشا به ارزآوری بیشتر این بخش کمک شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی یادآور شد: طی ۷ ماهه سال جاری صادرات محصولات کشاورزی  شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، گل و گیاه و پروتئینی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد ارزشی و 22 درصد رشد وزنی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز