خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده هواپیمای شخصی شده‌اند/ مالکان هواپیماهای شخصی در فرودگاه‌های لار، خرم‌آباد و رامسر اجازه فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۱۸

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا جایی که سازمان هواپیمایی اجازه دهد و بر تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم، مانعی برای ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی درباره انتشار خبری مبنی بر مشارکت مردم در ایرتاکسی اظهار داشت: آنچه که در یک رسانه و به دنبال آن در فضای مجازی عنوان شد برداشت اشتباهی بود و من به این سوال که در حوزه هوانوردی عمومی چه برنامه‌ای دارید، پاسخ دادم.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌هایی در کشور وجود دارد که تقاضا برای استفاده از آن بسیار کم است، ادامه داد: این فرودگاه‌ها می‌توانند برای هوانوردی عمومی مناسب باشند و رئیس سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور مجوز این فعالیت‌ها را صادر کرده‌اند.

اسلامی افزود: موسساتی هم وجود دارد که خدمات آموزش خلبانی را ارائه می‌کند.

وی گفت: در دنیا هوانوردی عمومی خصوصی است و در کشور ما هم در فرودگاه لار سرمایه‌گذاران آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران موفق به ساخت هواپیمای دو نفره و چهار نفره شده‌اند، بیان داشت: این شرکت‌ها براساس ضوابط و استانداردهای بین‌المللی هواپیماهایی را طراحی و تولید کردند و ما هم منعی برای گسترش آن نمی‌بینیم.

اسلامی ادامه داد: تا جایی که سازمان هواپیمایی اجازه دهد بر تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم، مانعی برای ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: هواپیماهای دو تا شش نفره می‌توانند مسافر سوار کنند و در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد هواپیماهای شخصی اگر از هواپیماهای مسافری فعال بیشتر نباشد، کمتر نیست، اظهار داشت: لازم بود این هواپیماها در کانون‌هایی مستقر شوند و مالکان آنها هم که عمدتا خصوصی هستند می‌توانند در مسیر لار- شیراز از این ناوگان استفاده کنند. همچنین فرودگاه خرم‌آباد و فرودگاه رامسر این ظرفیت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز