خبرگزاری کار ایران

آخرین پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن به مناقصه رفت

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۹۲

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برگزاری مناقصه آخرین بسته قراردادی طرح نگهداشت و افزایش تولید این شرکت (طرح توسعه ۲۸ مخزن) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صادق فتح‌الهی گفت: اسناد مناقصه بسته قراردادی گچساران ۱ و ۲ در قالب یک بسته یکپارچه از طرح ۲۸ مخزن نهایی شده و در مرحله دریافت پیشنهادهای شرکت‌های پیمانکاری اکتشاف و تولید (E&P) قرار دارد. عملیات زیرسطحی این بسته شامل حفاری ۶ حلقه چاه جدید و تعمیر ۲۱ حلقه چاه موجود، مشبک‌کاری و مسدودسازی، لوله مغزی سیار، آزمایش‌های درون‌چاهی و سرچاهی و احداث محوطه چاه به همراه جاده دسترسی و خط لوله جریانی است.

وی اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده در بخش روسطحی این پروژه نیز حذف هیدورژن سولفوره (H2S) از نفت واحدهای بهره‌برداری شماره ۱ و ۲ گچساران، افزایش ظرفیت کندانسور سیستم تبرید کارخانه گاز و گاز مایع ۱۲۰۰ و تجهیز مجموعه‌های تفکیک بوستری میدان گچساران به تلمبه یدک است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برآورد مالی این بسته قراردادی را ۷۲ میلیون یورو و مدت زمان پیش‌بینی‌شده برای اجرای آن را ۲۴ ماه عنوان کرد.

طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح توسعه ۲۸ مخزن با هدف افزایش و نگهداشت تولید نفت خام از میدان‌های در دست بهره‌برداری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف شده و در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز