خبرگزاری کار ایران

نخستین افزایش تقاضای سوخت هند پس از ۸ ماه رقم خورد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۷۸

تقاضای سوخت هند در ماه اکتبر برای نخستین بار در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، داده‌های روز پنجشنبه (۲۲ آبان‌ماه) نشان داد که مصرف سوخت هند در ماه اکتبر نخستین افزایش سالانه را از ماه فوریه به ثبت رساند، زیرا کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا و افزایش رفت و آمد سبب بهبود اقتصادی شده است.

داده‌های اداره برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل نفت (PPAC) وزارت نفت و گاز طبیعی هند نشان داد مصرف سوخت‌، یکی از نشانه‌های تقاضای نفت، در ماه اکتبر نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تن رسید. این رقم حدود ۱۵ درصد بیشتر از ماه گذشته میلادی است.

کی راویچاندرام، معاون مدیرعامل ایکرا (واحدی از سرویس سرمایه‌گذاری مودی) در این باره گفت: با افزایش تدریجی حمل‌ونقل عمومی، انتظار می‌رود تقاضای سوخت بیشتر بهبود یابد.

مصرف سوخت هند برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته است.

مصرف گازوئیل که پارامتر اصلی مرتبط با رشد اقتصادی است و حدود ۴۰ درصد از فروش کلی سوخت هند را شامل و سالانه محاسبه می‌شود، ۷.۴ درصد افزایش یافت و به ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تن رسید و نسبت به مدت مشابه ماه پیش حدود ۲۷ درصد صعود کرد.

فروش بنزین با ۴.۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته میلادی به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید، این رقم در ماه سپتامبر ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز