خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

بانک مشترک بین ایران و پاکستان راه‌اندازی شود/ تجارت دو کشور کاملا سنتی است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۴۰۶

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و پاکستان اظهار کرد:‌ برای تسهیل در انتقالات ارزی، بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی پاکستان به توافق برسند و بتوانند راهی باز کنند که راه‌اندازی بانک مشترک می‌تواند در این راستا باشد.

محمود تهی‌دست در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مبادلات ارزی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: چندین سال است که تجارت ما با پاکستان سنتی است. الان هم ما به هیچ عنوان مراودات ارزی با پاکستان نداریم و همه کارها به شکل سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: برای تسهیل در انتقالات ارزی، بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی پاکستان به توافق برسند و بتوانند راهی باز کنند که راه‌اندازی بانک مشترکی بین ایران و پاکستان می‌تواند در این راستا باشد. یا اینکه ایران و پاکستان یک بانک مرجع اعلام کنند و بتوانند مراودات بانکی را انجام دهند اگر این اتفاق هم بیافتد و پاکستان می‌تواند با ما مراودات ارزی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و پاکستان تصریح کرد: قبلا هم بحث‌ها مطرح بود که صندوق‌های مشترکی بین ایران و پاکستان باز شود تا از طریق این صندوق‌ها مراودات ارزی داشته باشیم اما آن هم همانطور مانده و هیچ عملی صورت نگرفته است. البته اگر مراودات بانکی ما به صورت بانکی و LC شود، قطعا برای صادرات کشور ما هم تاثیرگذار است.

تهی‌دست اضافه کرد: تجارت ما با پاکستان سنتی است. احتمالا مقداری از پول ایران به خاطر صادرات برق و گازی در پاکستان موجود است که بنده اطلاعی از رقم آن ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز