خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

آخرین وضعیت حمله ملخ‌های مهاجم به کشور/ انتظار افزایش هجوم‌ با شروع بارندگی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۲۵

از ابتدای ماه ‌جاری سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز فاز دوم تهاجم ملخ‌هایی صحرایی به کشور خبر داد. به گفته مسئول در این سازمان؛ در فاز دوم سطح آلودگی اراضی کشور به آفت ملخ صحرایی به 600 هزار هکتار خواهد رسید. در حال حاضر تنها 44 هکتار از اراضی هرمزگان درگیر با این آفت است اما با آغاز بارندگی‌ها در سراسر کشور انتظار می‌رود میزان هجوم ملخ‌های صحرایی افزایش قابل توجه ای پیدا کند.

به گزارش ایلنا؛ روزهای پایانی هفته گذشته سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز فاز دوم تهاجم ملخ‌هایی صحرایی به کشور خبر داد. به گفته مسئول در این سازمان؛ در فاز دوم سطح آلودگی اراضی کشور به آفت ملخ صحرایی به 600 هزار هکتار خواهد رسید تا بر اساس پیش بینی‌ها، با فاز اول سطح مبارزه در مجموع به یک میلیون هکتار برسد.

رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات، در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور،‌ اظهار کرد: تا امروز 3 ریزش دستجات ملخ صحرایی اتفاق افتاده است که در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی سطح مبارز با این آفت را 44 هکتار در منطقه بشاگرد استان هرمزگان عنوان کرد.

میر با تاکید بر اینکه تا امروز شرایط بر اساس پیش بینی‌های انجام شده پیش رفته است،‌ افزود: با آغاز بارندگی در سراسر کشور انتظار می‌رود به زودی شاهد ریزش دستجات بزرگ‌تر ملخ‌های صحرایی در کشور باشیم.

وی یادآور شد: البته جهت وزش باد و شدت آن بر جمعیت آفت و تعداد ریزش‌ها در کشور ما موثر است و باید دید شرایط در این زمینه چگونه پیش می‌رود.

به گفته میر؛ این ملخ‌ها در حال حرکت از مناطق تابستانی به مناطق زمستانی در حاشیه دریایی عمان و سرخ  هستند و در مسیر حرکت خود سوار بر باد به سمت ایران خواهند آمد.

وی استان‌های که درگیر فاز جدید هجوم ملخ‌های صحرایی می‌شوند را مناطق جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان،‌ شرق هرمزگان و جنوب کرمان برشمرد.

بر اساس این گزارش؛ محمود چالاکی، معاون مدیریت  مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور، پیش‌تر به ایلنا گفت بود: گزارش‌های آب و هوایی نشان می‌دهد در حال حاضر کشور عمان،‌ یمن، ‌شبه جزیره هند و کشورهای شاخ آفریقا به شدت درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز