خبرگزاری کار ایران

تامین آب یک میلیون و ۷۳۴ هزار نفر با طرح یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۰۸۳

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور از اجرای 289 پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور پس از آغاز طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی با استفاده از پتانسیل‌های موجود و بدون احداث تاسیسات جدید در فرصت چند ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حمیدرضا کشفی" در خصوص دستاورد‍‌های طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌‌ها و آمار موجود، در پی یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب و تاکنون در سطح کشور با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود تاکنون بیش از چهار هزار 784 لیتر بر ثانیه (معادل 150 میلیون متر مکعب در سال) برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 734 هزار نفر تامین شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به اقدامات انجام شده از این طرح یادآور شد: در راستای پیاده‌سازی این طرح اقداماتی شامل تشکیل کارگروه های تخصصی، برگزاری جلسات فوق‌العاده مجامع عمومی، تعیین تکلیف نیروی انسانی و تعیین تکلیف سهام، اموال و دارایی‌ها انجام شده است.

وی افزود: همچنین انتقال ردیف‌های اعتباری و طرح‌های شرکت های آب و فاضاب روستایی، انتخاب مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضاب استانی، تهیه و ابلاغ چارت سازمانی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی از دیگر اقدامات اجرا شده برای پیاده‌سازی این طرح یکپارچه‌‌سازی است.

کشفی افزایش پتانسیل شرکت‌های آبفا را برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی از اهداف مهم این طرح دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، به اشتراک‌گذاری و استفاده حداکثری از تاسیسات و تجهیزات آبرسانی موجود، برای آبرسانی به مناطق مجاور این تاسیسات )خصوصا روستاها( است که تا پیش از فرایند تجمیع شرکت‌ها به دلیل تفکیک جغرافیایی حوزه ماموریت هر یک از دو شرکت، عملا امکان استفاده بهینه و حداکثری از این امکانات میسر نبود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به تاریچه این طرح یادآور شد: ایده یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها با هدف سازماندهی بهتر سازمان اداری بخش آب و فاضلاب، سرعت دادن به برنامه‌های آبرسانی روستایی، استفاده بهتر از امکانات موجود و منابع انسانی، ظرفیت‌های تخصصی و منابع مالی و نهایتا ارتقای کیفیت خدمات قابل ارائه به مردم از سال‌ها پیش مطرح شده و فراز و فرودهای بسیاری یافته بود.

وی افزود: هیئت وزیران نهایتاً در جلسه 6 آذر 1398 به وزارت نیرو اجازه داد مطابق قوانین و مقررات و پس از تصویب مجامع عمومی شرکت‌های ذی‌ربط، این مهم را به سرانجام برساند که با این مصوبه بلافاصله اقدامات لازم به‌منظور یکپارچه‌سازی دو شرکت آب و فاضاب استانی روستایی و شهری بر اساس برنامه زمان‌بندی آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز