خبرگزاری کار ایران

رونق حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا/ صادرات 31 TEU کانتینر به بندر آکتائو از ابتدای آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۸۰

پس از راه اندازی خط منظم کشتیرانی برای صادرات کالا با کانتینر در شمال کشور، از اول آبان ماه امسال، تاکنون ۳۱ تی ای یو انواع کانتینر، کالاهای صادرانی ایران را از مجتمع بندری آستارا به بندر آکتائو در قزاقستان منتقل کرده اند.

به گزارش ایلنا، علیرضا چشم جهان، مدیر اجرایی شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه، در حاشیه عملیات بارگیری کانتینرهای یخچالی و معمولی حاوی کالاهای صادراتی از بندر آستارا به بندر آکتائوی قزاقستان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجتمع بندری آستارا از اول آبان ماه سالجاری به شبکه حمل و نقل دریایی کانتینرهای یخچالی در دریای خزر پیوسته است.

وی با بیان اینکه با برقراری این سرویس دریایی مهم، به طور یقین شاهد توسعه صادرات کالاها و محصولات ایرانی با کانتینر از طریق مجتمع بندری آستارا خواهیم بود، گفت: این موضوع به کاهش وابستگی صادر کنندگان به تریلی های یخچال دار خارجی برای حمل زمینی محمولات صادراتی از طریق مرز زمینی با جمهوری آذربایجان می انجامد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کاوه مجری و سرمایه گذار ساخت، توسعه و بهره برداری از بندر آستارا می باشد، افزود: تنها با انجام دو سفر دریایی، در مجموع ۳۱ تی ای یو کانتینر یخچالی و معمولی، ۳۵۰ تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به مقصد بندر آکتائو قزاقستان بارگیری و اعزام شده اند.

وی افزود: تردد کشتی های این سرویس لاینر بین بنادر آستارا و آکتائو فعلا هر دو هفته یک بار انجام خواهد شد.

چشم جهان با اشاره به همکاری بخش خصوصی و کشتیرانی دریای خزر که در سایه حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اعضای اتاق های بازرگانی مختلف به ویژه در استان های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فوق، کانتینرهای عادی و یخچالی مورد نیاز به تعداد کافی در مجتمع بندری آستارا در دسترس صادر کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری کانتینر برای انجام امور صادراتی و ترانزیتی به متقاضیان به طور مداوم انجام خواهد شد، اضافه کرد: در ماه های آینده شاهد رونق بیشتر در این زمینه خواهیم بود و سرویس لاینر کانتینری بین بندر آستارای ایران و بندر آستاراخانِ روسیه نیز شروع به کار خواهد کرد که گامی مهم در فعال سازی کریدور ترانزیتی جنوب-شمال است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه محمولاتی که توسط این کانتینرها حمل می ‌شوند شامل میوه و تره بار و سایر محصولات کشاورزی و صنایع دستی است، تصریح کرد: این کالاها در کشورهای مختلفی نظیر قزاقستان و روسیه مورد نیاز می باشد و کانتینرهای یخچالی موجود در بندر آستارا، امکان تامین برودت مطلوب از مثبت ۴ درجه سانتیگراد مثبت تا منفی ۱۸ درجه سانتیگراد را امکان پذیر میسازند.

وی در پایان اضافه کرد: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای در دسترس در محوطه های بندری و کشتیها، از جمله مهمترین مزایای حمل و نقل کانتینری است که عاملی با اهمیت در جهت جلب رضایت صاحبان کالا برای توسعه صادرات در سال جهش تولید است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز