خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت تیرآهن ۳.۵ برابر شد/ تقاضا ۲۰ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۰۴

رییس اتحادیه آهن‌فروشان اظهار کرد: با این افزایش قیمت حدود ۲۰ درصد از خریداران آهن کاهش یافته است و افرادی که قادر به خرید نیستند، فعالیت‌شان را عقب انداخت.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آمار منتشر شده در مورد افزایش سه برابری قیمت تیرآهن اظهار داشت: این آمار نسبت به اواخر سال ۹۸ است و آمار درستی است. بعضی اقلام مثل ورق آهنی حتی ۴ برابر شده، تیرآهن نیز نزدیک ۳ و نیم برابر شده است. کالایی که کیلویی ۳ تا ۴ هزار تومان بود حالا به کیلویی ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. 

وی افزود: علت افزایش قیمت این است که براساس قیمت فوب جهانی به دلار هر کالایی را به ریال تبدیل می‌کنند و به عنوان قیمت پایه ارائه می‌دهند درحالی این اقدام اشتباه است، ما که واردات نداریم و حتی این کالا را صادر می‌کنیم و قیمت آن در داخل اصلا ربطی به قیمت ارز ندارد. این اقدامات باعث افزایش قیمت آهن شد. 

آزاد تصریح کرد: با این افزایش قیمت حدود ۲۰ درصد از خریداران آهن کاهش یافته است. افرادی که قادر به خرید نیستند، فعالیت‌شان  را عقب انداخت. 

وی افزود: البته برخی هم بیش از مقدار نیازشان خرید می‌کردند تا در بازار آزاد بفروشند. برای مثال یک شرکت مقدار زیادی آهن با قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان خریده و در حاشیه بازار با قیمت کیلویی ۱۸ هزار تومان می‌فروشد. 

رییس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر روی قیمت آهن نیز تاثیر گذار بود و تا در هر کیلو هشتصد تومان ارزان‌تر شد. برای مثال کالایی که کیلویی ۱۳ هزار تومان بود تا ۱۲۲۰۰ تومان هم رسید اما متاسفانه دوباره قیمت ارز ثابت نماند و بالا رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز