خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آیا با آمدن دموکرات‌ها نفت امریکا رنگ می‌بازد؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۲۹

یک کارشناس اقتصادسیاسی اظهار داشت: اگر با آمدن بایدن دست ایران برای صادرات باز شود و بتواند بدون دور زدن تحریم نفت بفروشد، عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد و شاید ایالت‌های تولیدکننده نفت امریکا کار را تعطیل و تجدیدپذیرها رونق بگیرند.

علی اصغر زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره انتخاب احتمالی بایدن و تاثیر رویکرد او در بازار نفت و انرژی اظهار داشت: البته تا زمانی که بایدن دولت تشکیل دهد، فرمان حکومتی را بدست بگیرد، بتواند کرونا را در ایالات متحده مدیریت کند، بر بیکاری و اقتصاد مسلط شود، طول می‌کشد. بنابراین سرعت سیاست‌ها بخصوص در حوزه انرژی تغییر نمی‌کند. 

وی افزود: رویکرد ترامپ توسعه مناطق نفت‌خیز چه در حوزه شیل و چه نفت متعارف بوده است و تمام سرمایه بانک‌ها را به سمت نفت منتقل می‌کرد، زیرا ادعا داشت امریکای واردکننده نفت می‌تواند صادرکننده باشد. 

این کارشناس اقتصاد سیاسی تصریح کرد: امریکا در زمان ترامپ در بیرون مرزها هم سعی می‌کرد با تولیدکنندگان وارد معامله شود، به اوپک هم چشم داشت، بدنبال این بود که با نزدیکی به روسیه و عربستان قیمت نفت را کاهش داده و سیاست‌های نفتی خود را اجرا کند. 

وی با بیان اینکه آمریکا بدنبال حداقل کردن وابستگی نفتی به خلیج فارس بود، تاکید کرد: البته زمانی که خود را به عنوان صادرکننده معرفی کرد، همان آسیب‌هایی که در سیاست کاهش دادن قیمت اعمال کرد و منجر به آسیب به تولیدکنندگان اوپک شد، مناطق نفتی ایالات متحده را هم گریبانگیر کرد. 

زرگر گفت: بایدن نظر خاصی در بحث انرژی ارائه نداده اما دیدگاه او بیشتر روی مصرف گاز و انرژی‌های نو است و سرمایه گذاری در این بخش‌ها را در اولویت قرار دا‌ده است، به این ترتیب رفته رفته سرمایه گذاری روی نفت متوقف شده و باید گفت تاثیرگذاری آمریکا بر بازار نفت کمرنگ می‌شود.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: در هر حال اگر با آمدن بایدن دست ایران برای صادرات باز شود و بتواند بدون دور زدن تحریم نفت بفروشد، عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد و شاید ایالت‌های تولیدکننده نفت امریکا کار را تعطیل و تجدیدپذیرها رونق بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز