خبرگزاری کار ایران

اسلامی مطرح کرد؛

۷ پروژه ریلی دیگر در دست اقدام است/ بزودی مشکل حاشیه‌نشینی چابهار حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۹۴۶

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وعده رئیس جمهور درباره اتصال 5 استان به شبکه ریلی اظهارداشت: هر 5 استان به شبکه ریلی کشور متصل شدند و ما 7 پروژه ریلی دیگر در کشور در دست اقدام داریم.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار به زاهدان با اشاره به  وعده رئیس جمهور درباره اتصال 5 استان به شبکه ریلی اظهارداشت: هر 5 استان به شبکه ریلی کشور متصل شدند و ما 7 پروژه ریلی دیگر در کشور در دست اقدام داریم.

 وی با اینکه راه‌آهن چابهار - زاهدان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود، گفت: امروز ریل‌گذاری از سمت چابهار شروع شده و از سه روز پیش از سمت زاهدان این پروژه ریلی را آغاز کردیم و 6 پروژه دیگر که شامل راه‌آهن خواف - هرات می‌شود از دو هفته آینده با حضور مقامات ارشد ایران و کشور افغانستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه‌آهن میانه – اردیبل، یزد - اقلیم، همدان – سنندج، رشت - بندرکاسپین و اصفهان -شهرکرد از جمله این هفت پروژ‌ه‌هایی است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 700 کیلومتر خط ریلی داریم،گفت: تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژ‌‌ه‌ها 16 هزار کیلومتر به طول شبکه ریلی افزایش می‌یابد با شرکت ‌راه‌آهن تفاهم‌نامه‌های متعددی داریم و با راه‌آهن همسایه به امضا رسیده که از طریق آن ما با شبکه ریلی کشورهای اطراف متصل می‌شویم.

اسلامی همچنین در باره شهر فرودگاهی چابهار هم گفت: شهر فرودگاهی از پروژ‌ه‌های ملی محسوب می‌شود و مشکلات آن در حال رسیدگی است و پس از بررسی کارشناسی برای آنها راه‌ حل ارائه می‌شود.

وی گفت: مشکل حاشیه‌نشینی شهر چابهار را امروز از نزدیک مشاهده کردیم و بزودی مشکل حاشیه‌نشینی را از چهره چابهار خواهیم زدود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز